photo 2024 03 12 18 56 06 845x321 - شرکت Longi پنل خورشیدی ضد گرد و غبار را برای بخش C&I راه اندازی کرد

شرکت Longi پنل خورشیدی ضد گرد و غبار را برای بخش C&I راه اندازی کرد

سازنده چینی خورشیدی Longi یک ماژول جدید “ضد گرد و غبار” را برای بازار تجاری و صنعتی (C&I) در استرالیا توسعه داده است. قاب به صورت هم سطح روی شیشه در ساید کوتاه قرار می گیرد و امکان می دهد که آب در لبه های فریم ماژول جمع نشود.

شرکت Longi ماژول جدید Hi-MO X6 Guardian C&I خود را در کنفرانس انرژی هوشمند سیدنی معرفی کرده است.

ماژول بازار استرالیا به آب اجازه می دهد تا آزادانه از سطح آن خارج شود، بنابراین بقایای گرد و غبار در اطراف لبه هایی که قاب به شیشه می رسد جمع نمی شود. با این حال، ماژول همچنان دارای قاب بندی سنتی در طرف های بلندتر خود است، بنابراین ماژول ها باید به جای افقی، بر روی یک محور عمودی نصب شوند.

photo 2024 03 12 18 56 03 - شرکت Longi پنل خورشیدی ضد گرد و غبار را برای بخش C&I راه اندازی کرد

Image: pv magazine

این ماژول از فناوری تماس برگشتی (BC) استفاده می‌کند که Longi محدوده استرالیایی خود را در سال 2023 به طور کامل به آن تغییر داد. فناوری BC مزایایی برای کارایی پنل خورشیدی دارد، زیرا تلفات سایه را کاهش می‌دهد.

حداکثر توان خروجی ماژول گاردین 590 وات است. این ماژول بزرگ است، ابعاد آن 2281 میلی‌متر در 1134 میلی‌متر است و وزن آن 27.2 کیلوگرم است.

این شرکت قصد دارد یک پنل خورشیدی برای نیروگاه‌ خورشیدی خانگی با همان مفهوم قاب خود تمیز شونده را در سه ماهه سوم یا چهارم سال جاری با ابعاد حدود 1722 میلی متر در 1134 میلی متر عرضه کند.

از نظر هزینه، شرکت اعلام کرد که Hi-MO X6 Guardian حدود 0.30 دلار استرالیا (0.20 دلار) در هر وات عرضه می شود.

در اواخر این ماه، Longi همچنین یک ماژول جدید Ultra Black را با توان خروجی 440 وات به بازار نیروگاه خورشیدی خانگی استرالیا عرضه خواهد کرد. یکی از ویژگی پنل‌های Ultra Black این است که ضد اثر انگشت است و کار را برای نصب کنندگان آسان تر می کند.
شرکت Longi تنها شرکت در بازار استرالیا نیست که ماژول ضد گرد و غبار بر اساس طراحی قاب پایین‌تر دارد. DAH Solar ماژول تمام صفحه خود را از اکتبر 2023 از طریق عمده‌فروش Austra Energy در کشور عرضه می‌کند. ماژول DAH Full Screen برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار و آب، تمام لبه های قاب خود را پایین آورده است.

نویسنده: دپارتمان خبری آرا نیرو
منبع: مجله PV

Rate this post
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *