نیروگاه خورشیدی اتصال به شبکه  - نیروگاه خورشیدی اتصال به شبکه

نیروگاه خورشیدی اتصال به شبکه

در حالی که سیستم های انرژی های تجدید پذیر قادر به تأسیس خانه ها و کسب و کارهای کوچک بدون اتصال به شبکه برق هستند، بسیاری از مردم ترجیح می دهند که مزایای نیروگاه خورشیدی اتصال به شبکه را ارائه دهند.

نیروگاه خورشیدی اراک (اراک، بهره‌برداری ۲ آبان ۱۳۹۵) یکی از نیروگاه‌های ایران از نوع خورشیدی است که از صفحات خورشیدی (فتوولتاتیک) ساخته‌شده از سلول خورشیدی و ظرفیت تولید ۱ مگاوات در زمینی به مساحت ۲ هکتار است. این نیروگاه از نوع نیروگاه فتوولتائیک متصل به شبکه با سازه ثابت است.جهت اطلاعات بیشتر کلیک نمایید .

یک نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه به شما اجازه می دهد که خانه یا کسب و کار کوچک خود را با انرژی های تجدید پذیر در این دوره ها (روزانه و فصلی) هنگامی که خورشید درخشان است، آب در حال جریان است یا باد دم می کند. هر گونه برق اضافی که تولید می کنید دوباره به شبکه ارسال می شود. هنگامی که منابع تجدید پذیر در دسترس نیست، برق از شبکه نیازهای شما را تامین می کند و هزینه های دستگاه های ذخیره سازی الکتریسیته مانند باتری را از بین می برد.

علاوه بر این، ارائه دهندگان برق (به عنوان مثال، خدمات برق) در اکثر ایالت ها، امکان اندازه گیری خالص را می دهند، که در آن برق اضافی تولید شده توسط نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه ( تجدید پإیر )، “شمارشگر برق خود” را مجددا به شبکه متصل می کند.

اتصال سیستم انرژی خانگی به شبکه برق - نیروگاه خورشیدی اتصال به شبکه

برخی از چیزهایی که شما باید بدانید در مورد اتصال سیستم انرژی خانگی به شبکه برق (نیروگاه خورشیدی اتصال به شبکه ) عبارتند از:

تجهیزات مورد نیاز برای اتصال سیستم شما به شبکه

  • الزامات شبكه اتصال از ارائه كننده برق شما
  • کدها و الزامات دولت و جامعه
  • تجهیزات مورد نیاز برای شبکه های متصل به شبکه
  • به غیر از اجزای اصلی سیستم های کوچک انرژی تجدید پذیر، شما نیاز به خرید برخی از تجهیزات اضافی (به نام “تعادل سیستم”) به منظور انتقال ایمن برق به بارهای خود و مطابق با نیاز شبکه ارائه دهنده قدرت خود را. ممکن است به موارد زیر نیاز داشته باشید:
  • تجهیزات تهویه مطبوع
  • لوازم ایمنی
  • متر و ابزار دقیق.

از آنجا که نیاز به اتصال به شبکه متفاوت است، شما یا تامین کننده / نصب کننده سیستم شما باید قبل از خرید هر بخشی از سیستم انرژی تجدیدپذیر خود، نیاز به اتصال به شبکه خاص خود داشته باشید.

(چگونه نیروگاه خورشیدی خانگی احداث کنیم ؟ جهت مشاهده کلیک کنید.)

الزامات شبکه اتصال از ارائه دهنده برق شما

در حال حاضر، الزامات برای اتصال سیستم های تولید پراکنده مانند انرژی های تجدید پذیر خانه و یا سیستم باد، به شبکه برق به طور گسترده ای متفاوت است.

اما همه تأمین کنندگان انرژی با مشکلی مشترک در اتصال سیستم های انرژی تجدید پذیر انرژی به شبکه مواجه می شوند، بنابراین مقررات معمولا با کیفیت ایمنی و قدرت، قراردادها (که ممکن است نیازمند بیمه مسئولیت)، و اندازه گیری و نرخ ها باشد.

شما باید مستقیما با تامین کننده برق خود تماس بگیرید تا در مورد نیازهای خاص آن مطلع شوید. اگر تأمین کننده برق شما فردی را که به منظور مقابله با درخواست اتصال به شبکه مورد استفاده قرار نگیرد، با استفاده از کمیسیون خدمات آب و برق دولتی، گروه حمایت کننده مصرف کننده دولتی (منافع مصرف کنندگان را قبل از تنظیم کننده های دولت و فدرال و در دادگاه ها)، نمایندگی مصرف کننده دولتی دفتر، یا اداره انرژی دولتی.

رعایت کیفیت ایمنی و قدرت اتصال به شبکه

ارائه دهندگان برق می خواهند مطمئن شوند که سیستم شما شامل اجزای کیفیت ایمنی و قدرت است. این قطعات شامل سوئیچ به قطع سیستم خود را از شبکه در صورت شکست افزایش قدرت (تا تعمیرکار برق نیست) و تجهیزات تهویه قدرت به اطمینان حاصل شود که قدرت خود را دقیقا منطبق بر ولتاژ و فرکانس جریان الکتریکی از طریق شبکه .

در تلاش برای رسیدگی به مسائل مربوط ، امنیت و ایمنی، چندین سازمان در حال توسعه دستورالعمل های ملی برای تولید، عملیات و نصب تجهیزات هستند (تامین کننده / نصب کننده شما، یک سازمان انرژی تجدید پذیر محلی، و یا تامین کننده قدرت می داند که کدام استانداردها برای شما وضعیت، و چگونگی پیاده سازی آنها)

موسسه مهندسان برق و الکترونیک (IEEE) یک استاندارد را برای همه تولیدات توزیع شده شبکه، از جمله سیستم های انرژی تجدید پذیر، نوشته است. IEEE 1547-2003 نیازهای فنی و آزمایشاتی را برای عملیات متصل به شبکه فراهم می کند.


آزمایشگاههای تحت تأیید (UL) UL 1741 را برای تأیید اینورترها، مبدل ها، کنترل کننده های شارژ و کنترل های خروجی برای سیستم های انرژی مجازی مستقل و شبکه ای مرتبط با انرژی تولید کرده است. UL 1741 اطمینان می دهد که اینورتر ها مطابق با IEEE 1547 برای برنامه های متصل به شبکه هستند.


قانون ملی برق (NEC)، محصولی از انجمن ملی حفاظت از آتش، با تجهیزات الکتریکی و ایمنی سیم کشی در ارتباط است.


اگرچه دولتها و ارائه دهندگان برق از طریق فدراسیون مجبور نیستند این کدها و استانداردها را بپذیرند، تعدادی از ابزارها استفاده می شود
5/5 - (4 امتیاز)