اجزای آبگرمکن خورشیدی

آب گرم خورشیدی
سیستمهای گرمایش آبگرمکن خورشیدی از انرژی خورشیدی برای گرم کردن آب برای استفاده از خانه ها، ساختمان های تجاری و استخر استفاده می کنند. در حالی که برخی از مجموعه های خورشیدی به نظر می رسد مانند پانل های فتوولتائیک خورشیدی، آنها کاملا متفاوت هستند. پنل های حرارتی خورشیدی برق تولید نمی کنند، بلکه گرمای خورشید را جذب می کنند.

.

آبگرمکن خورشیدی آرانیرو 300x251 - اجزای آبگرمکن خورشیدی

.

اجزای سیستم آبگرمکن خورشیدی
سیستم های آبگرمکن خورشیدی طراحی شده اند تا مقدار زیادی آب گرم را برای ساختمان های مسکونی و تجاری طراحی کنند. یک سیستم معمولی شامل چندین جزء است:

گردآورندگان خورشیدی (آبگرمکن خورشیدی)

گردآورنده های خورشیدی جذب نور خورشید برای جمع آوری گرما هستند. سه نوع گردآوری خورشیدی (آبگرمکن خورشیدی) وجود دارد:

لوله اواخر
پلاتر جمع کننده
PARABOLIC COLLECTORS
گردآورندگان

جمع کننده لوله تخلیه شده مجموعه ای از بسیاری از لوله های دو جداره، شیشه ای و بازتابنده هایی است که مایع داخل لوله را حرارت می دهد. خلاء بین دو دیواره، لوله داخلی را احیا می کند و گرما را حفظ می کند.
این مجموعه شامل یک جعبه نازک، تخت و مستطیلی با پوشش شفاف است که در برابر خورشید قرار دارد. لوله های کوچک از طریق جعبه عبور می کنند و مایع – یا آب و یا برخی از سیالات دیگر، مانند یک راه حل ضد یخ – برای گرم شدن.

لوله ها به یک صفحه جذب متصل شده اند که برای جذب گرما به رنگ سیاه رنگ می باشند. همانگونه که گرما در مجموعه جمع می شود، از طریق لوله ها سیال عبور می کند.

در حالی که آنها مانند پنل های فتوولتائیک خورشید هستند، آنها بسیار متفاوت هستند. گردآورنده های خورشیدی برق تولید نمی کنند، فقط گرما را از خورشید جذب می کنند.

این قدرتمند ترین نوع جمع کننده است که نور خورشید را در یک نقطه کانونی از طریق یک ظرف واگن ساخته شده از سطح بازتابنده متمرکز می کند.

مبدل حرارتی (آبگرمکن خورشیدی)

استفاده از سیستم های حلقه بسته برای انتقال حرارت از مایع سقف به آب بدون مخلوط کردن مایعات.

مخزن ذخیره (آبگرمکن خورشیدی)

مخزن ذخیره سازی آب گرم را نگه می دارد. مخزن می تواند یک بخاری آب اصلاح شده باشد، اما معمولا بزرگتر و بسیار خوب است. سیستم هایی که از مایعات غیر آب استفاده می کنند معمولا با عبور از یک سیم پیچ در مخزن که پر از مایع گرم است، آب را گرم می کند.

سیستم نظارت (آبگرمکن خورشیدی)

استفاده شده توسط صاحبان سیستم برای اندازه گیری و پیگیری عملکرد سیستم. در حالی که نصب یک دستگاه نظارت و سرویس به هزینه کلی سیستم شما افزوده می شود، تقریبا قطعا برای خود هزینه می کند:

تایید اینکه سیستم شما کارآمد است؛
این امکان برای شناسایی سریع و اصلاح هر گونه مسائل مربوط به عملکرد است که بوجود می آیند؛ و
پیگیری عملکرد خود، به خصوص در دوره گارانتی، برای اطمینان از اینکه نتایج و سرمایه گذاری شما بهینه می شود.
سیستم های خورشیدی فعال و پر انرژی (آبگرمکن خورشیدی)
سیستم های آبگرمکن خورشیدی می توانند فعال یا غیر فعال باشند، اما شایع ترین سیستم های فعال هستند. سیستم های فعال به پمپ ها متصل می شوند تا مایع بین جمع کننده و مخزن ذخیره را حرکت دهند، در حالی که سیستم های منفعل بر گرانش و گرایش به آب به طور طبیعی به عنوان گرم شدن گردش می کند.

سیستم های آبگرمکن خورشیدی فعال در دو نوع آمده است:

گردش مستقیم (حلقه باز): آب به طور مستقیم از طریق گردآورنده های خورشیدی گردش می کند. این سیستم را نمی توان در مناطقی که دماهای پایین تر از انجماد هستند، استفاده شود.

گردش غیر مستقیم (حلقه بسته): یک مایع غیر انجماد از طریق جمع کننده ها گردش می کند و پس از آن از طریق یک مبدل حرارتی آب را در یک مخزن گرم می کند.

گرم کردن بخاری خورشیدی (آبگرمکن خورشیدی)

سیستم های استخر شنا ساده تر هستند. پمپ فيلتري استخر براي پمپاژ آب از طريق يک کلکتور خورشيدي استفاده مي شود که معمولا از پلاستيک يا لاستيک سياه ساخته شده است. و البته، استخر برای ذخیره آب گرم استفاده می شود.

2.5/5 - (2 امتیاز)