احداث نیروگاه بادی در استان سیستان بلوچستان‎

احداث نیروگاه بادی در استان سیستان بلوچستان - احداث نیروگاه بادی در استان سیستان بلوچستان
نیروگاه توربین های بادی در شمال سیستان و بلوچستان احداث خواهند شد.
مدیریت برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مادر توانیر در زاهدان با اعلام این خبر بیان کرد: موافقت احداث نیروگاه توربین های بادی دولتی در منطقه میل نادر در شمال این استان به توانیر تفویض شده که تا 18 ماه آینده به پایان خواهد رسید.
رجبی مشهدی ادامه داد: کمپانی صبا نیرو هم در حال حاضر مشغول ساخت 34 دستگاه توربین بادی 660 کیلوواتی است که دو دستگاه آن آماده است و به زودی زود برای نصب به لوتک در شمال استان منتقل می شود.
و با اشاره به وضعیت تابش خورشید در کشور بیان کرد: ظرفیت انرژی حاصل از تابش خورشید در این منطقه دو برابر کشورهای اروپایی است.
ستاد برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مادر توانیر گفت: با بررسی های انجام شده و تحقیقات صورت گرفته در این استان، یکی از مشکلات سرمایه گذاران در بخش نیروگاه خورشیدی ، قیمت خرید برق از آنان است که قرار شد، خرید برق از این نیروگاه ها، از طریق سامانه مربوطه به دو برابر میزان قیمت برسد و مشکلات سرمایه گذاران حل شود.
رجبی مشهدی بیان کرد: در حال حاضر میزان تولید برق از انرژی های تجدید پذیر در کشور، 700 مگاوات است که اگر هزینه ها از طریق منابع مالی مدنظر شامل عوارض، خرید برق از نیروگاه های تجدید پذیر و حذف سوخت نیروگاه ها ، تامین شود، می توان تا سال آینده این میزان تولید برق را به 1500 مگاوات رساند.
وی گفت: از اهداف دولت ، تولید پنج هزار مگاوات برق از منابع انرژی تجدید پذیر تا سال 1400 است.
5/5 - (1 امتیاز)