استخر خورشیدی (بخاری خورشیدی)

شما می توانید با نصب یک بخاری خورشیدی، هزینه های استخر خورشیدی را به طور قابل توجهی کاهش دهید. هزینه های عملیاتی سالانه آنها بسیار کم است. در واقع، استخر خورشیدی ، استفاده از انرژی خورشیدی در بسیاری از اقلیم است.

استخر خورشیدی آرانیرو 300x200 - استخر خورشیدی (بخاری خورشیدی)

اکثر سیستم های استخر خورشیدی عبارتند از:

یک گردآورنده خورشیدی – وسیله ای است که از طریق آن آب استخر برای گرم شدن توسط خورشید گردش می کند
یک فیلتر – تخلیه می شود قبل از اینکه آب از طریق جمع کننده پمپ شود
یک پمپ – آب را از طریق فیلتر جمع آوری می کند و به استخر منتقل می شود
شیر کنترل جریان – دستگاه اتوماتیک یا دستی است که آب استخر را از طریق گردآورنده خورشیدی هدایت می کند.
آب استخر از طریق فیلتر و سپس از طریق کلکتور (ها) خورشیدی پمپ می شود، جایی که قبل از بازگشت به استخر گرم می شود. در هوای گرم، جمع آوری (ها) نیز می تواند برای خنک کردن استخر در اوج ماه های تابستان با گردش آب از طریق جمع کننده (ها) در شب استفاده شود.

بعضی از سیستم ها شامل سنسورها و یک سوپاپ اتوماتیک یا دستی برای هدایت آب از طریق جمع کننده (ها) زمانی که دمای کلکتور به اندازه کافی بیشتر از دمای استخر است. هنگامی که دمای کلکتور مشابه دمای استخر است، آب تصفیه شده به سادگی کل جمع آوری (ها) را دور می زند و به استخر بازمیگردد.

استخر خورشیدی از مواد مختلف ساخته شده اند. نوع مورد نیاز شما بستگی به شرایط آب و هوایی شما دارد و چگونگی استفاده از جمع را دارد. اگر از زمانی که درجه حرارت بالاتر از انجماد بود، فقط از استخر استفاده می کنید، احتمالا فقط به یک سیستم جمع کننده ی غیرقانونی نیاز دارید. جمع کننده های Unglazed پوشش شیشه ای (لعاب) را شامل نمی شود. آنها عموما از لاستیک یا پلاستیک سنگین ساخته شده است که با یک مهارکننده نورUV برای طول عمر پانل ها کار می کنند. به دلیل قطعات ارزان قیمت و طراحی ساده، جمع کننده های نشتی معمولا ارزان تر از جمع کننده های شیشه ای هستند. این سیستم های غیرقانونی حتی می توانند در استخر های سرپوشیده در هوای سرد کار کنند، اگر سیستم طراحی شده است تا زمانی که در حال استفاده نیست، به مخزن تخلیه شود. حتی اگر مجبور شوید سیستم را در طول آب و هوای سرد خاموش کنید، جمع آوری های غیرقانونی ممکن است مقرون به صرفه تر از نصب یک سیستم جمع کننده گران قیمت باشند.

مثال از نحوه کارکرد یک کلکتور خورشیدی

سیستم های جمع آوری شیشه ای به طور کلی ساخته شده از لوله های مس در یک صفحه آلومینیوم با پوشش شیشه ای آهن است که هزینه های آنها را افزایش می دهد. در هوای سردتر، سیستمهای جمع کننده لعاب با مبدلهای حرارتی و انتقال مایعات استخر خورشیدی را به مراتب کارآمدتر از سیستمهای غیرقانونی می گیرند.

بنابراین، آنها را می توان در تمام طول سال در بسیاری از اقلیم استفاده شود. کلکتور های شیشه ای نیز می توانند برای گرم کردن آب گرم در داخل سالن استفاده شوند.

هر دو سیستم های جمع آوری شیشه ای و غیرقطعی باید شامل حفاظت از انجماد در صورت استفاده در شرایط خنک باشند.

انتخاب یک بخاری خورشیدی

یک سیستم گرمایش بخاری خورشیدی معمولا برای خرید و نصب هزینه بین 3000 تا 4000 دلار هزینه دارد. این هزینه بازپرداخت بین 1.5 تا 7 سال بسته به هزینه های محلی شما است. آنها معمولا به مدت طولانی تر از بخاری های بخارپز پمپ گرم و گرم می شوند. هزینه واقعی و بازپرداخت شما بستگی به عوامل بسیاری دارد. بنابراین، قبل از خرید و نصب یک سیستم گرمایش استخر خورشیدی، باید موارد زیر را انجام دهید:

ارزیابی منابع خورشیدی شما
اندازه سیستم درست را تعیین کنید
جهت گیری درست و شیب برای جمع را تعیین کنید
کارایی سیستم را تعیین کنید
مقایسه هزینه های سیستم
بررسی کدهای محلی، معاهدات و مقررات
ارزیابی منابع ساحلی سایت شما
قبل از خرید و نصب یک سیستم گرمایش بخاری خورشیدی، ابتدا باید منابع خورشیدی خود را در نظر بگیرید. کارایی و طراحی یک بخاری خورشیدی بستگی به میزان انرژی خورشیدی شما در محل ساختمان شما دارد.

سیستم های گرمایش استخر خورشیدی از تابش خورشیدی مستقیم و پویا استفاده می کنند. بنابراین، حتی اگر شما در آب و هوای گرم و آفتابی زندگی نکنید مانند جنوب غربی ایالات متحده، شما هنوز هم ممکن است منابع خورشیدی مناسب داشته باشید. اساسا، اگر محل ساخت و ساز شما دارای مناطق ناپدید شده است و به طور کلی به سمت جنوب قرار دارد، این یک نامزد خوب برای سیستم گرمایش استخر خورشیدی است.

تامین کننده یا نصب کننده سیستم خورشیدی شما می تواند یک تجزیه و تحلیل خورشیدی را انجام دهد.

اندازه گیری یک بخاری گرم کن خورشیدی

اندازه گیری یک سیستم گرمایش استخر شنا خورشید شامل بسیاری از عوامل است:

اندازه استخر
طول فصل شنا
میانگین درجه حرارت منطقه ای
دمای استخر مورد نظر
منابع خورشیدی
جهت گیری جمع کننده و شیب
بازده کلکتور
استفاده از پوشش استخر.
پیمانکاران سیستم خورشیدی از برگه ها و برنامه های کامپیوتری برای تعیین نیاز سیستم و اندازه گیری جمع استفاده می کنند.

Rate this post