استفاده از فرصت طلایی وزش باد شدید در شهرستان سیستان بلوچستان

استفاده از فرصت طلایی وزش باد شدید در شهرستان سیستان بلوچستان - استفاده از فرصت طلایی وزش باد شدید در شهرستان سیستان بلوچستان‎

نماینده منتخب مردم ی سیستان در شورای اسلامی گفت: خوشبختانه با تهدید وزش باد در منطقه شهرستان سیستان به یک فرصت طلایی اثرگذار و اشتغال زا تبدیل شد.

حبیب الله ده مرد گفت: ما به دنبال وضعیتی بودیم که تهدید را به فرصت طلایی تبدیل کنیم و یکی از تهدید‌های موجود در منطقه سیستان وجود باد‌های با شدت و سرعت زیاد و طولانی مدت است که در همین ارتباط طرح احداث نیروگاه‌های بادی در شمال شهرستان سیستان و بلوچستان که از قبل نیز به مجلس ارائه شده روز گذشته در صحن علنی مطرح شد که در آن جلسه بر ضرورت اختصاص بودجه بیشتر تاکید شد که خوشبختانه مجلس نیز به آن رای مثبت داد. تا نیروگاه های بادی بیشتر در این شهرستان احداث گردد.

او اضافه کرد و گفت: این طرح در سه شیفت کاری در مجلس شورای اسلامی بررسی شد و رای مثبت نمایندگان را گرفت که پیام آبادی و آبادانی برای سیستان را به همراه دارد با این وجود با نظرات مثبتی از مردم مواجه شدیم.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های مهم این مصوبه آن است که، چون دولت مکلف به اجرای طرح شده بنابراین باید تمامی زیرساخت‌ها در زمینه اختصاص زمین، تامین آب، برق، مخابرات و جاده و… را فراهم کند و موظف می‌شود تا حداقل نیروگاه هایی ۵۰ مگاوات را در منطقه با سرمایه گذاری دولتی ایجاد کند.

با اجرای کامل و احداث نیروگاه بادی این طرح می‌توان از باد، به راحتی برق تولید کرد و این انرژی خدادادی پاک و تجدیدپذیر را به بهترین نحو در اختیار پیشرفت و آبادانی منطقه و اشتغال زایی مردم قرار دهیم تا از انرژی خدادادی باد و این فرصت طلایی بهترین استفاده را کرده باشیم.



Rate this post