برق خورشیدی

اطلاعات در مورد برق خورشیدی

آیا شما در مورد یکپارچگی محیط زیست نگران هستید یا شاید به دنبال روش های جدید برای بهره برداری از انرژی هستید که محیط زیست می تواند ارائه دهد؟ آیا شما یک سیستم انرژی خاص دارید و می خواهید میزان انتشار کربن خود را کاهش دهید؟

با افزایش اثرات گرمایش جهانی و آلودگی کربن، حفاظت از محیط زیست تبدیل به یک اولویت شده است. افزون بر این، هزینه های افزایش تولید محصولات انرژی در حال افزایش است، در نتیجه تبدیل شدن به فرم های سبزتر انرژی که هنوز هم به شما اجازه می دهد انرژی مورد نیاز برای خانه یا کسب و کار خود را برآورده کنید، گامی مهم در جهت حفاظت از محیط زیست می باشد.

در اینجا شما پاسخ به سوالات حیاتی در مورد برق خورشیدی را خواهید یافت.

برق خورشیدی چیست؟
برق خورشیدی چگونه کار می کنند؟
انواع اصلی برق خورشیدی
چرا برق خورشیدی را انتخاب کنید؟
صرفه جویی و هزینه های برق خورشیدی

 

برق خورشیدی چیست؟

برق خورشیدی نور آفتاب را تبدیل به یک جریان الکتریکی یا گرمای مورد استفاده برای تامین برق برای خانه و یا ساختمان می کند. پانل های خورشیدی به عنوان مجموعه ای از تعداد زیادی سلول خورشیدی کوچک ساخته می شوند که در یک منطقه بزرگ برای تامین قدرت کافی قرار می گیرند. بزرگتر، غلظت نور به سلول می رسد که بیشتر تولید برق یا گرما تولید می شود.

برق خورشیدی چگونه کار می کنند؟

یک پنل خورشیدی با اجازه دادن به فوتون ها یا ذرات نور کار می کند تا الکترونها را از اتم ها بیرون بکشد و جریان برق را تولید کند. پانل های خورشیدی در واقع شامل بسیاری از واحدهای کوچکتر به نام سلول های فتوولتائیک می باشند. (فتوولتائیک صرفا به معنی تبدیل نور خورشید به برق است.) بسیاری از سلولهای مرتبط با یکدیگر یک پانل خورشیدی را تشکیل می دهند.

انواع اصلی برق خورشیدی

بیایید با انواع مختلف برق خورشیدی که در حال حاضر در بازار هستند شروع کنیم :

مونو کریستال
پلی کریستال

3 نوع فناوری مورد استفاده در برق خورشیدی موجود در بازار امروز وجود دارد: اینها منحصر به فرد، پلی کریستال، و مونوکریستال است.

همانطور که از نامهای Monocrystalline و Polycrystalline اشاره می شود هر دو نوع سلول های خورشیدی هستند که از سیلیکون بلوری ساخته شده اند. تقریبا همه نقل قول هایی که شما در هنگام خرید برق خورشیدی برای خانه تان دریافت می کنید از برق خورشیدی کریستالی استفاده می کنند.

2-3 سال پیش، رایجترین نوع برق خورشیدی مورد استفاده در تاسیسات خورشیدی مسکونی در آمریکا، پانلهای خورشیدی تک سلولی بود، اما در سه سال گذشته، پانلهای خورشیدی پلی کریستالی، تبدیل به پانلهای خورشیدی رایج در تاسیسات خورشیدی مسکونی در آمریکا شده است.

این نوع از پانل های خورشیدی سیلیکون بلوری در صنعت به عنوان پانل های ساده Mono یا Poly شناخته می شود

حقایق کلیدی مربوط به هر نوع سلول خورشیدی:

monocrystalline 300x207 - اطلاعات در مورد برق خورشیدی

مونو کریستال
بررسی :
این قدیمی ترین و پیشرفته ترین سه تکنولوژی است. پانل های Monocrystalline به عنوان نام نشان می دهد از یک ساختار بلوری مستمر ایجاد شده است. پانل Monocrystalline را می توان از سلول های خورشیدی شناسایی کرد که همه آنها به عنوان یک رنگ صاف به نظر می رسد.

ساخت و ساز
آنها از طریق روش Czochralski ساخته شده است که در آن یک دانه دانه کریستال سیلیکون در یک سوپره از سیلیکون مذاب قرار داده شده است. بذر سپس به آرامی با سیلیکون مذاب تشکیل می شود که یک ساختار کریستالی جامد در اطراف بذر شناخته شده به عنوان یک شمش را تشکیل می دهد. شمش سیلیکون کریستال جامد که شکل گرفته است، سپس بافت ریز ریخته می شود که به عنوان یک ویفر سیلیکونی شناخته می شود. این به سلول منتقل می شود.

روند Czochralski در شمش استوانه ای بزرگ است. چهار طرف از شمش ها برداشته می شوند تا وفل های سیلیکونی را بسازند. مقدار قابل توجهی از سیلیکون اصلی به عنوان زباله به پایان می رسد.

polycrystalline 300x219 - اطلاعات در مورد برق خورشیدی

 

پلی کریستال
بررسی
پلی کریستال یا پلی اتیلن یک تکنولوژی جدیدتر است و در فرآیند تولید متفاوت است.

ساخت و ساز
پلی کریستال نیز به عنوان یک دانه کریستال سیلیکون در یک سوپره از سیلیکون مذاب قرار داده می شود. با این حال، به جای اینکه قرص کریستال سیلیکون را به صورت Monocrystalline قرعه کشی کنید، بطری سیلیکن به راحتی اجازه می دهد تا خنک شود. این چیزی است که لبه های متمایز و دانه در سلول خورشیدی شکل می گیرد.

پیش از این تصور می شد که سلول های پلی کریستالی به مونو کریستالین پایین تر از آن هستند که به دلیل روش ارزان تر که با کمترین کارایی تولید می شوند، به عنوان تکنولوژی غالب در بازار انرژی خورشیدی های مسکونی تبدیل شده اند.

در ماه نوامبر 2015 Trina Solar اعلام کرد که یک سلول چند هسته ای با کارایی 21.25٪ تولید کرده است. این به آنها اجازه می دهد که ماژول های پلی کریستالی تولید کنند که کارایی آنها بین 18-20٪ یک مفهوم است که به تازگی 2013 غیر ممکن بود.

پایه رکورد جدید برای سلول های خورشیدی چند سلولی p-type شده است بهبود کیفیت ادامه یافته از وای فای های چند وجهی است که در سال های اخیر به طور قابل توجهی پانل های چند بلوک 60 سلولی را از 240 تا 260 وات تحریک کرده است.

در حال حاضر، پلی کریستالین به لحاظ کارایی خیلی نزدیک به سلولهای منوکریستالی است.

چرا برق خورشیدی را انتخاب کنید؟

مزایای اصلی این است که چرا برق خورشیدی را انتخاب می کنید:

مزایای برق خورشیدی :
صرفه جویی بالا – صرفه جویی در حساب های برق خود را بیشتر
منبع انرژی قابل تجدید – این انرژی از نور مستقیم خورشید استفاده می کند
طرح پرداخت – دریافت پرداخت برای تولید برق خود را از طریق طرح دولت خوراک در تعرفه دولت انگلیس
مزایای انرژی – فروش الکتریسیته ای که شما به صورت مازاد به شبکه تولید می کنید
پدیده کربن کم – انتشار کربن کم، به شما این امکان را می دهد تا روی ردۀ کربن خود را کاهش دهید، به عنوان منبع اصلی انرژی، خورشید است
آسان برای نگهداری -Trees نباید پانل های خورشیدی را خنثی کند تا بتوانند نور خورشید را جذب کنند و تمیز باشند
جایگزینی آسان – اگر شما قبلا یک سیستم گرمای معمولی دارید، آسان است که آن را به پانل های خورشیدی تغییر دهید
طول عمر کوتاه – پنل خورشیدی می تواند تا 25 سال یا بیشتر با مراقبت و نگهداری مناسب ادامه یابد
ارزش ملک – پانل های خورشیدی ارزش اموال خود را در آینده برای داشتن خانه ای با کفایت خود افزایش می دهد
یک سیستم خاموش – آنها سر و صدا ایجاد نمی کنند

معایب
همچنین باید معایب خود را در نظر گرفت:

هزینه نصب بالا – هزینه های اولیه نصب در ابتدا بسیار زیاد است، اما در کل، پانل های خورشیدی به طور کلی ارزان تر هستند
نور خورشید را در طول روز جذب می کند – به عنوان پانل های خورشیدی نیازمند نور خورشید برای تولید برق هستند، آنها فقط می توانند در روز استفاده شوند
ذخیره سازی با هزینه – باید مطمئن شوید که درختان پانل های خورشیدی را خنثی نکنند تا بتوانند نور خورشید را به طور موثری جذب کنند و در تماس با اشیاء مضر هستند که می توانند به پانل های خود آسیب برسانند
نیاز به فضای بزرگ – به منظور بهره مندی از قدرت پانل های خورشیدی نیاز به یک منطقه بزرگ برای نصب پانل های خورشیدی دارید
آلودگی های مخفی – سیلیکون و دیگر مواد موجود در پانل های فتوولتائیک باعث آلودگی می شوند، اما آلاینده های محیط زیست می توانند به پانل های خورشیدی آسیب برسانند.
چکیده ای از آنچه در مورد سیستم های خورشیدی باید میدانستیم.

 

Rate this post
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *