اینورتر خورشیدی 300x225 - انواعی از اینورتر خورشیدی

انواعی از اینورتر خورشیدی

اینورترها بخش مهمی از هر نصب خورشیدی هستند. آنها مغز سیستم هستند. اگر چه کار اصلی اینورتر این است که قدرت DC تولید شده توسط آرایه خورشیدی را به قدرت AC قابل استفاده تبدیل کند، اما نقش آن فقط گسترش می یابد. اینورترها مانیتورینگ را فعال می کنند، بنابراین نصب کنندگان و صاحبان می توانند ببینند چگونه یک سیستم انجام می شود. اینورتر ها همچنین می توانند اطلاعات تشخیصی را برای کمک به خدمه O & M برای شناسایی و رفع مشکلات سیستم ارائه دهند. این اجزای مهم، به طور فزاینده ای در تصمیم گیری و توابع کنترل برای کمک به بهبود ثبات شبکه و کارایی مورد استفاده قرار می گیرند. با رشد ذخایر خورشیدی ، اینورترها نیز مسئولیت مدیریت باتری را بر عهده دارند. در اینجا نگاهی اجمالی به انواع مختلفی از اینورترهای خورشیدی وجود دارد.

اینورترهای رشته ای

پنل های خورشیدی در سطرها نصب می شوند، هر کدام بر روی “رشته” است. برای مثال اگر شما 25 پنل داشته باشید، ممکن است 5 ردیف از 5 پانل داشته باشید. رشته های چندگانه به اینورتر یک رشته متصل می شوند. هر رشته دارای قدرت DC است که پنل های خورشیدی به اینورتر رشته ای تولید می کنند که در آن به برق AC قابل استفاده به عنوان برق تبدیل می شود. بسته به اندازه نصب، شما ممکن است چندین رشته ای را که هر یک از چندین رشته را دریافت می کنند، دریافت کنید.

اینورتر رشته در اطراف برای یک مدت طولانی بوده است و خوب برای تاسیسات و بدون مسائل سایه و که در آن پانل ها در یک صفحه منفرد به طوری از مسیرهای مختلف روبرو نیست. اینورترهای رشته معمولا در برنامه های کاربردی مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین با توجه به اینکه تکنولوژی باعث می شود که اینورترهای رشته بتوانند چگالی قدرت بیشتری در اندازه های کوچکتر داشته باشند، اینورترهای رشته تبدیل به یک جایگزین محبوب در مقایسه با مبدل های مرکزی در تاسیسات کوچک ، کمتر از 1 مگاوات می شوند.

اینورترهای رشته همچنین می توانند با بهینه سازان قدرت، یک گزینه ای که محبوبیت آن را می گیرند، جفت شود. بهینه سازان قدرت، الکترونیک قدرت ماژول هستند به این معنی که آنها در سطح ماژول نصب می شوند، بنابراین هر پنل خورشیدی دارای یک است. برخی از تولید کنندگان پنل محصولات خود را با بهینه سازهای انرژی ادغام می کنند و آنها را به عنوان یک راه حل معروف به یک ماژول هوشمند فروخته است. این می تواند نصب را ساده تر کند. بهینه سازان قدرت قادر به تضعیف اثرات سایه اندازند که اینورترهای رشته به تنهایی نمی توانند. آنها قبل از فرستادن آن به اینورتر، برق DC را تولید می کنند که به طور کلی بازدهی بالاتری نسبت به استفاده از اینورتر ردیف به تنهایی دارد.

اینورتر مرکزی TMEIC

مبدل های مرکزی
اینورترهای مرکزی شبیه به مبدل های رشته هستند اما بسیار بزرگتر هستند و می توانند رشته های بیشتری از پانل ها را پشتیبانی کنند. به جای رشته هایی که مستقیما به اینورتر وصل می شوند، همانند مدل های رشته، رشته ها در یک جعبه ترکیبی مشترک قرار می گیرند که قدرت DC را به اینورتر مرکزی که در آن به قدرت AC تبدیل می شود، متصل می کند. اینورترهای مرکزی به اتصالات جزئی نیاز دارند، اما نیاز به یک جعبه پد و ترکیبی دارند. آنها برای تاسیسات بزرگ با تولید سازگار در سراسر آرایه مناسب هستند.

میکروکنترلر Darfon

Microinverters
Microinverters نیز تبدیل به یک انتخاب محبوب برای تاسیسات مسکونی و تجاری است. مانند بهینه سازهای قدرت، میکروکنترلرها الکترونیک ماژول سطح هستند، بنابراین یکی بر روی هر پنل نصب می شود. حال، بر خلاف بهینه قدرتی که هیچ تبدیل، microinverters تبدیل برق DC به AC مناسب در پانل و پس از انجام یک اینورتر رشته نیاز ندارد. همچنین، به علت تبدیل سطح پانل، اگر یک یا چند پانل سایه اند یا در سطح پایین تر از دیگران عمل می کنند، عملکرد پنل های باقی مانده در معرض خطر قرار نخواهد گرفت. Microinverters نیز عملکرد هر یک از پنل های فردی را نظارت می کند، در حالی که رگولاتورها عملکرد هر رشته را نشان می دهند. این باعث می شود که میکروکنترلرها برای نصب و راه اندازی با مسائل سایه زنی و یا با پنل بر روی چندین هواپیما با جهت های مختلف مناسب باشد. سیستم های microinverters می تواند کارآمد تر باشد، اما این هزینه ها اغلب بیش از رگولاتورهای رشته ای هستند.

Microinverters همچنین می تواند از طریق تولید کنندگان پانل در حال حاضر به پانل، به عنوان ماژول هوشمند، یکپارچه، اما به جای آن به عنوان یک ماژول AC شناخته شده است. این باعث ساده تر شدن و نصب ارزان تر می شود.

اینورتر / شارژر Magnum Energy

باتری مبتنی بر اینورتر / شارژر
با رشد ذخیره سازی خورشیدی +، اینورتر / شارژر مبتنی بر باتری در حال تبدیل شدن به طور فزاینده ای مهم است. اینورتر / شارژر مبتنی بر باتری در طبیعت دو طرفه است

3/5 - (1 امتیاز)