انواع مختلف توربین های بادی

اندازه توربین های بادی بسیار متفاوت است. طول تیغه بزرگترین عامل تعیین مقدار برق است که توربین باد می تواند تولید کند. توربین های بادی کوچک که می توانند یک خانه واحد را اداره کنند ممکن است ظرفیت تولید برق 10 کیلووات (کیلو وات) داشته باشد. بزرگترین توربین ظرفیت تولید 5000 کیلو وات را به 8000 کیلو وات تولید می کند. توربین های بزرگ اغلب با یکدیگر برای ایجاد نیروگاه های بادی یا مزارع بادی، که برق را به شبکه های برق متصل می کنند، گروه بندی می شوند.

توربین های محور افقی  - انواع مختلف توربین های بادی
توربین محور افقی آرانیرو - انواع مختلف توربین های بادی

توربین های محور افقی

مشابه موتورهای هواپیمای پروانه ای هستند .

توربین محور افقی دارای تیغه هایی مانند پروانه هواپیما هستند و معمولا سه تیغه دارند. بزرگترین توربین های محور افقی همانند ساختمان های 20 طبقه و بلندتر از 100 فوت است. توربین های بلندتر با تیغه های بلند تولید برق بیشتری می کنند. تقریبا تمام توربین های بادی که در حال حاضر در حال استفاده هستند توربین های محور افقی هستند.

.

مزایای توربین های محور افقی :

  • محور تیغه های این توربین ها می تواند با توجه به باد تنظیم شود. این اجازه می دهد تا توربین با سرعت مطلوب چرخانده شده و حداکثر مقدار برق را در هر مورد خاص تولید کند.
  • برج های HAWT ها می توانند برای تولید قدرت بالاتر استفاده شوند، زیرا بعد از هر 10 متر از زمین سرعت باد افزایش 20٪ می تواند برای افزایش قدرت تا 34٪ استفاده شود.
  • تیغه های HWAT به طور عمودی به باد حرکت می کنند که به آنها اجازه می دهد بدون هیچگونه اقدام مجدد به راحتی برق تولید کنند.

.

معایب توربین های محور افقی :

بعلاوه بعضی از معایب توربین های باد محور افقی

  • حمل و نقل این توربین بسیار دشوار است به خصوص توربین با برج 90 متر برای حرکت بسیار سخت است.
  • ساختار بلند این توربین ها می تواند سیگنال های مختلف شرکت های مخابراتی مختلف را تحت تاثیر قرار دهد.
  • این نیاز به گیربکس، ژنراتور و تیغه بسیار سنگین و گران است.
  • کنترل نوک اضافی برای چرخاندن تیغه در جهت باد لازم است.
  • همچنین بر زیبایی چشم انداز تاثیر می گذارد که معمولا توسط ساکنان و مردم مخالف است.
توربین محور عمودی آرانیرو - انواع مختلف توربین های بادی

توربین محور عمودی

توربین محور عمودی دارای تیغه هایی است که به بالا و پایین روتور عمودی متصل هستند. شایع ترین نوع توربین محور عمودی – توربین بادی Darrieus، که به نام مهندس فرانسوی ژرژ داریه، که در سال 1931 طراحی این خودرو را ثبت کرده بود، به نظر می رسد مانند یک غول پیکر دوقطبی است. برخی از نسخه های توربین محور عمودی 100 فوت ارتفاع و 50 فوت عرض دارند. توربین های بادی بسیار محدب عمودی در حال حاضر در حال استفاده هستند، زیرا آنها همچنان به عنوان توربین های محور افقی عمل نمی کنند.

نیروگاه های باد یا مزارع باد تولید برق می کنند

نیروگاه های باد یا مزارع باد، خوشه ای از توربین های بادی هستند که مقدار زیادی از برق تولید می کنند. مزرعه باد معمولا دارای توربین های زیادی است که در یک منطقه بزرگ پراکنده اند. یکی از بزرگترین مگس های باد در جهان، مرکز انرژی باد طوفان اسب در تگزاس، حدود 420 توربین بادی حدود 47000 هکتار دارد. این پروژه ظرفیت تولید برق ترکیبی حدود 735 مگاوات (یا 735،000 کیلووات) دارد.

5/5 - (1 امتیاز)