توربین بادی

توربین بادی های  - توربین بادی در بازاردیجیتالی تولید برق سال 2018

توربین بادی بزرگتر اقتصادی بهتر در بازار دیجیتالی تولید برق سال 2018

( توصیه اکید مطالعه این مطلب به افرادی که علاقه به سیستم های تجدید پذیر دارند )

همانطور که ما وارد سال 2018 می شویم، یک ارزیابی سطح بالایی از روند گرمایش انرژی باد در سال آینده صورت می گیرد

تقریبا همه تخمین می زنند، 2018 باید نشانه ادامه رشد پایدار باد در بازارهای بالادست همراه با پیشرفت شدید در بازارهای در حال ظهور، به عنوان انرژی توربین بادی، موقعیت خود را به عنوان یک تکنولوژی انرژی اصلی تراکم سازد.

پس از گذراندن یک نقطه عطف مهم در ماه ژوئن 2017، 500 گیگابایت فضای خالی از توربین بادی، آخرین دیدگاه شورای انرژی جهانی انرژی (GWEC)، یک پیش بینی روشن برای باد را فراهم می کند و سناریو متوسطی از آن، تاسیسات جدید جهانی را به حدود 80 گرم در سال برساند و مجموع ظرفیت نصب شده از 797 GW تا سال 2020 تا حدود 60 GW است

با توجه به مبلغ 112 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است از سال 2016 بخشی که بیش از 1.2 میلیون نفر کار می کند، بر اساس استیو Sawyer، دبیر کل، یکی از سریعترین بخش های صنعتی رو به رشد در جهان است و “یک راننده بزرگ” در انتقال انرژی جهانی است.

این صنعت همچنان به نوآوری در میان طیف وسیعی از شاخص ها می پردازد. یک نمونه اساسی: ظرفیت توربین ها همچنان افزایش می یابد. در اروپا بیش از 90 درصد از توربین های جدید در خلیج فارس که از نیمه اول سال 2017 سفارش داده بودند، بیشتر از 3 مگاوات بود. از آنجایی که اکثر سازندگان اصلی نصب ماشین های 4 مگاواتی را از طریق سال 2018 شروع می کنند، این روند ادامه خواهد یافت.

تمرکز اخیر صنعت برق بر تولید انرژی باد در حال به دست آوردن انرژی بیشتری است.

این تحولات به افزایش رقابت باد نسبت به سایر اشکال تولید انرژی جدید و متعارف کمک می کند. یک گزارش 2016 از شرکت سرمایه گذاری Lazard تخمین زده می شود که هزینه های بالقوه انرژی بادی که در ایالات متحده آمریکا باقی می ماند، در حدود 32 تا 62 دلار برای هر مگاوات در ساعت است. در همین حال، چشم انداز جدیدی از انرژی مالی بلومبرگ 2017 پیش بینی می کند که هزینه های بالادستی باد در فصل زمستان تا سال 2040 تقریبا نصف خواهد شد.

در این زمینه، Sawyer دو نقطه مهم در انتقال انرژی تجدید پذیر را توصیف می کند. او می گوید، ما در حال حاضر در میانرو این موارد هستیم: “در بسیاری از نقاط، انرژی توربین بادی پایین ترین و ارزان ترین راه برای به دست آوردن ظرفیت جدید بر روی شبکه توربین بادی است.

“دوم اینکه بین توربین بادی و پنل خورشیدی، رقابتی با نسل فعلی است. در این لحظه که پروندهای گیاهان قدیمی برای تعطیل کردن از دیدگاه اقتصادی قانع کننده است. به خصوص در بازارهای OECD، من فکر می کنم ما در آینده نزدیک شاهد این بازی رقابتی بین توربین بادی و پنل های خورشیدی خواهیم بود. ”

با این وجود، Sawyer معتقد است که فشار قیمت انرژی توربین بادی پایین است، اما چالش های جدیدی را برای صنعت توربین بادی به وجود می آورد:

صنعت توربین بادی دارای دو اصل متضاد است:

یکی برای ارائه بیشترین تعداد الکترون های بدون کربن با کمترین قیمت، دیگری برای ایجاد مشاغل محلی و سرمایه گذاری در توربین بادی است. این دو همیشه هماهنگ نیستند. این یک درگیری است که در بسیاری از بازارهای وجود دارد. ”

“من فکر نمیکنم فشار قیمت در بازار انرژی توربین بادی پایین است که به زودی از بین می رود. این مسئله تاکیدی برای شرکتهای تولیدی بزرگ انرژی توربین بادی است. من انتظار داشتم که بیشتر تثبیت شود، و مردم بیشتر هم به دنبال جذب بازار در هزینه های تولید انرژی توربین بادی سودمند هستند.

که در دراز مدت برای صنعت تولید انرژی توربین بادی مفید نیست. با این حال، در حالی که رقابت های شدیدی در تولید انرژی توربین بادی خواهد شد، جدیدترین صنعت توربین بادی از IEA پیش بینی می کند که توربین بادی به عنوان منبع غالبی از تمام انرژی های تولید برق توسط توربین بادی تا سال 2040 ظاهرخواهد شد. ”

فراتر از توربین بادی، استفاده روزافزون از تحلیلی جدید دیجیتالی و IoT که O & M بهینه سازی می کند است، که هنوز برای فضای کسب و کارهای بهبود یافته از فضای بیشتری برای توربین بادی ارائه می شود.

با افزایش سن توربین بادی، این کار در زمینه اکوسیستم انرژی توربین بادی به سرعت در حال تکامل است. با این تغییر فرصت می آید مثلا سال گذشته شاهد ورود چندین سیستم ذخیره باتری با مزارع توربین بادی دریایی در دریای مدیترانه بودیم.

این مدل های جدید و جریانهای جدید درآمدی را برای اپراتورها باز می کند – توسعه مهمی برای یک صنعت است که به کار با حاشیه های پایین تر اقدام می کند. با مشارکت بیشتر پروژه های محصور توربین بادی در خط  levelبرای سال  2018 است، که می توان انتظار بحث های جالب توجه  در مورد اینکه انرژی توربین بادی و ذخیره باتری را به یک عنصر جدید تبدیل خواهد کرد را داشت.

پیش بینی می شود که توربین بادی در بازارهای پایدار چین، اروپا و آمریکای شمالی گسترش می یابد. با این حال، بازارهای نوظهور، به ویژه در آمریکای لاتین، انتظار می رود که سرمایه گذاری در تولید انرژی توربین بادی را جذب کنند.

Sawyer افکار خود را در مورد سال 2018 و فراتر از آن به زیبایی خلاصه می کند: به هر حال، انرژی توربین بادی در حال تبدیل شدن به نقش فزاینده ای در سیستم های تولید انرژی آینده است. در نهایت ناگهان در امتداد خط مواجه خواهیم بود، اما تکنولوژی تولید انرژی توربین بادی نقطه ای بسیار رقابتی و قابل اعتماد است، ما هنوز پیشرفت تکنولوژی را انجام نداده ایم، که تولید انرژی برق بالغ شده است”

Rate this post