برق خورشیدی پنل خورشیدی p.v solar 300x157 - سیستم های خورشیدی Lowdown در سیستم مستقل (P.V.)

سیستم های مستقل فتوولتائیک (P.V.) بسیار رایج هستند. تا دهه گذشته، زمانی که Grid-Tie Systems بسیار محبوب شده بود، Stand-Alone نوع غالب سیستم فتوولتائیک بود. دو طرح سیستم اصلی وجود دارد: P.V. مستقیم و ذخیره سازی باتری .

P.V. مستقیم

P.V. سیستم های مستقیم سیستم بدون اتصال به شبکه یا باتری های ذخیره سازی هستند. این سیستم ها شامل یک یا چند مولفه خورشیدی، یک قطع کننده، حفاظت بیش از حد جریان، و دستگاه های الکتریکی می باشد.

یک مثال معمول از این یک سیستم پمپاژ آب خورشیدی است: یک ماژول خورشیدی یک پمپ را فعال می کند، پمپ آب را به یک مخزن پمپ می کند و سپس یک سوپاپ شناور از پمپ زمانی که مخزن پر شده است، پانل را قطع می کند. یک سیستم مانند این می تواند به همان اندازه ساده یا پیچیده باشد که شما می خواهید آن را داشته باشید. شما می توانید سوئیچ شناور خود را روشن کنید و به طور همزمان آب را به یک سیستم آبیاری پمپاژ هدایت کنید.

مثال دیگری از یک P.V. سیستم مستقیم: یک ماژول خورشیدی باعث تقویت طرفداران گلخانه می شود زمانی که خورشید در حال افزایش است و خورشید را خاموش می کند. از آنجایی که گلخانه ها در طول روز گرم می شوند و پنل های خورشیدی تولید انرژی در طول روز را به خوبی انجام می دهند. البته این می تواند پیچیده تر نیز باشد. شما می توانید مدار را با یک ترموستات قطع کنید به طوری که گلخانه در طول روزهای آفتابی به دمای مشخصی می رسد، روشن می شوند. این باعث می شود که هنگام صبح خنک شوند (احتمالا در ارتفاع های بالا و مناطق بیابانی). شما همچنین می توانید با استفاده از یک تایمر برای قطع مدار برای هماهنگی عملکرد با تجهیزات دیگر مانند تجهیزات غنی سازی Co2 استفاده کنید.

سیستم های ذخیره سازی باتری
سیستم های ذخیره سازی باتری عبارتند از سیستم هایی بدون اتصال به شبکه که با استفاده از باتری های ذخیره سازی برای ذخیره انرژی در طول روز ماژول های خورشیدی تولید برق می کنند. این انرژی ذخیره شده در شب هنگام استفاده از ماژول های خورشیدی تولید می شود. این همان چیزی است که اکثر مردم فکر می کنند زمانی که آن را “خورشید خارج از شبکه” می شنویم.

خواص مسکونی شایع ترین نمونه از این است. یک فرد ممکن است ماژول های خورشیدی در خانه یا حیاط خود نصب کند. این پنل ها قدرت مستقیم مستقیم را به یک کنترل کننده شارژ ارسال می کند، کنترل کننده شارژ ولتاژ را کاهش می دهد و باعث افزایش فشار آمپر می شود، سپس برق به یک باس DC و سپس باتری های ذخیره سازی منتقل می شود. از باطری های ذخیره شده، اینورتر قدرت DC را به جریان متناوب تبدیل می کند (که نوع قدرت است که اکثر وسایل خانگی استفاده می کند). البته این سیستم ها دارای حفاظت در برابر زمین و حفاظت در برابر جریان بیش از حد هستند.

یک نمونه معمول از نرم افزار تجاری سیستم ذخیره سازی باتری یک سایت رادیویی از راه دور است. این سیستم بسیار شبیه به سیستم فوق می باشد، به جز اینکه آن می تواند آرایه خورشیدی بسیار بزرگتری داشته باشد، باتری، و ممکن است چندین کنترل کننده شارژ استفاده کند. برخی از سیستم های انتقال از راه دور نیازی به یک اینورتر ندارند، زیرا بیشتر تجهیزات رادیویی می توانند از جریان مستقیم استفاده شوند. این نرم افزار یکی از اولین روش های استفاده از ماژول های خورشیدی بود. آزمایشگاه های بل از این طریق در سال های 1950 به این روش خورشیدی استفاده می کردند، اگرچه سلول های خورشیدی فقط 6 درصد کارآمد بودند.

Rate this post