نیروگاه خورشیدی در ایران - شرکت انگلستان از سرمایه گذاری نیروگاه خورشیدی در ایران

شرکت انگلستان از سرمایه گذاری نیروگاه خورشیدی در ایران

اخیرا تحریم های آمریکا علیه ایران موجب شد تا سرمایه گذار انرژی تجدیدپذیر در انگلیس، Quercus، برای ساخت 500 میلیون یورو (570 میلیون دلار) انرژی خورشیدی در ایران سرمایه گذاری کند.

نیروگاه خورشیدی در ایران اولین سرمایه گذاری انرژی تجدیدپذیر در خارج از اروپا توسط Quercus و ششمین کشور بزرگ جهان با ظرفیت 600 مگاوات بوده است.

رویترز گزارش داد که تحریم های اعمال شده علیه ایران در اوایل ماه امسال، بانک ها و شرکت های بسیاری در سراسر جهان را برای مقابله با معاهده با تهران به ارمغان آورده است.

“به دنبال تحریم های آمریکا علیه ایران، ما تصمیم گرفتیم تمام فعالیت های این کشور را از جمله پروژه 600 مگاواتی خود متوقف کنیم. دیگو بیسی، مدیر اجرایی Quercus، در روز سه شنبه در یک ایمیل گفت: ما همچنان به نظارت بر وضعیت نزدیک خواهیم رفت.

انتظار میرفت که ساخت و ساز به مدت سه سال ادامه یابد و هر 100 مگاوات به صورت جداگانه کار  کند و هر شش ماه به شبکه وصل می شود.

پروژه ایرانی برای اولین بار در خارج از اروپا برای Quercus بود، که بیش از 500 میلیون یورو در حدود 40 پروژه تجدید پذیر از زمان تأسیس آن در سال 2010 سرمایه گذاری کرده است، بسیاری از آنها در انگلیس و ایتالیا.

ایران قصد دارد تا تا سال 2020 بخشی از 5 گیگاوات ظرفیت انرژی تجدیدپذیر – معادل حدود پنج راکتور هسته ای – بخشی از تلاش ها برای برآورده ساختن تقاضای برق برای کاهش آلودگی هوا و انتشار کربن است.

آب و هوای آفتابی این کشور مخصوصا برای تولید انرژی خورشیدی مناسب است.

هزینه سقوط پانل های خورشیدی و توربین های بادی، انرژی تجدید پذیر را یک گزینه جذاب تر در خاورمیانه، آفریقا و آسیا می سازد و سرعت حرکت جهانی را از سوخت های فسیلی افزایش می دهد

Rate this post