نیروگاه بادی اسکاتلند با قدرت دو برابر برق بادی تولید میکند

دولت اسکاتلند برنامه‌هایی برای جایگزینی نیروگاه‌های موجود با انرژی‌های تجدیدپذیر تدوین کرده و امیدوار است تا سال ۲۰۵۰ میلادی بتواند نیمی از انرژی مصرفی این کشور را با استفاده از منابع تجدیدپذیر تامین کند و دی‌اکسید کربن تولید شده در صنعت برق به صفر برساند.

 

اسکاتلند برای اجرای این برنامه‌ها زمان مناسبی را انتخاب کرده است. انگلیس در حال تلاش برای حذف زغالسنگ از صنایع است و در ماه می گذشته دو هفته را بدون استفاده از سوخت‌های فسیلی گذراند. اگر اسکاتلند و سایر مناطق تابع انگلیس که به انرژی باد دسترسی دارند، بتوانند برق تولیدی خود را به سایر کشورها ارسال کنند، مناطقی که توربین‌های زیادی ندارند نیز می‌توانند وابستگی خود را به سوخت‌های فسیلی برای تولید برق کاهش دهند.

 

احتمالاً دنبال کردن این روند برای سایر کشورها دشوار است، زیرا راه‌اندازی نیروگاه‌های بادی و خورشیدی برای تولید برق نیازمند شرایط خاصی است.

 

اسکاتلند، بادهای شدید و خط ساحلی طولانی دارد. موفقیت اسکاتلند در بهره‌برداری از انرژی باد نشان می‌دهد ابعاد تامین انرژی از منابع تجدیدپذیر به قدری وسعت یافته که پیش از این غیرقابل تصور بوده است.

با پیج اینستاگرامی ما همراه باشید

نیروگاه بادی اسکاتلند با قدرت دو برابر برق بادی تولید میکند - نیروگاه بادی اسکاتلند با قدرت دو برابر برق بادی تولید میکند

Rate this post
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *