چگونه یک پمپ خورشیدی کار می کند؟ 495x400 - چگونه یک پمپ خورشیدی کار می کند؟

چگونه یک پمپ خورشیدی کار می کند؟

انرژی خورشیدی یا انرژی ایجاد شده توسط خورشید میتواند به روشهای مختلفی از جمله پنلهای خورشیدی که اشعه خورشید را به برق تبدیل می کنند، مهار شود. در مورد یک پمپ خورشیدی، انرژی خورشیدی به برق تبدیل می شود و به یک پمپ جریان می یابد .این نوع واحدها را می توان در استخر شنا، چشمه ها و پروژه های بزرگ کشاورزی استفاده کرد.

.

image proxy - چگونه یک پمپ خورشیدی کار می کند؟

پمپ خورشیدی آرا نیرو

.

انواع پمپ خورشیدی

دو نوع اصلی از پمپ خورشیدی وجود دارد. پمپ های سطحی بالای زمین قرار می گیرند و آب را از طریق لوله ها حرکت می دهند. این برای دستیابی به مقادیر زیادی آب در سرعت کم کمک می کند. پمپ های سطحی معمولا در مزارع و یا سیستم های آبیاری بزرگ وجود دارد که آب از یک دریاچه به زمین و یا محوطه سازی منتقل می شود. همچنین پمپ های آب خورشیدی شناور وجود دارد. این واحدها در زیر زمین نصب می شوند، اما پنل های خورشیدی در بالای زمین متصل می شوند. پمپ های شناور برای انتقال آب از داخل چاه به سطح استفاده می شود.

اجزای پمپ خورشیدی

پمپ های خورشیدی با استفاده از سه جزء اصلی عمل می کنند. سلول های خورشیدی اشعه های خورشید را جمع آوری می کنند و آنها را به برق قابل استفاده تبدیل می کنند. این سلول ها معمولا توسط سیلیکون یا مواد نیمه هادی دیگری تولید می شود که برق مستقیم را تولید می کند. سیم کشی برق از سلول ها به پمپ منتقل می شود و پمپ کار انتقال آب را انجام می دهد. بعضی از سیستم ها همچنین ممکن است حاوی یک باتری باشند که هنگام خاموش شدن خورشید در هنگام خارج شدن از تاریکی شارژ می شود.
پمپ های OLAR در مقابل پمپ های باد
هر دو پمپ خورشیدی و بادی به صورت تجاری در دسترس هستند، اما پمپ خورشیدی دارای مزایای متفاوتی هستند. سیستم های انرژی خورشیدی حتی زمانی که در ناحیه ابری هستند، انرژی را جمع آوری می کنند، در حالی که سیستم های باد برای شرایط کارآمد به کار می روند. سیستم های انرژی خورشیدی نیز اغلب کمتر از سیستم های باد هزینه می کنند و برای نگهداری ارزان تر هستند. سیستم های خورشیدی نیز از سیستم های باد بیشتر متحرک هستند، که در بیشتر موارد باید در یک موقعیت ثابت با پایه بتن نصب شوند.

.

اجزاء سیستم پمپ خورشیدی فتوولتائیک خورشیدی دارای سه بخش است:
پنل های خورشیدی.
کنترل کننده
پمپ

.
پانل های خورشیدی بیشترین (تا 80٪) هزینه های سیستم را تشکیل می دهند.اندازه سیستم PV به طور مستقیم به اندازه پمپ، مقدار آب مورد نیاز (m³ / d) و تابش خورشید در دسترس است.

.

هدف کنترل کننده دوگانه است. اولا، آن را مطابق با قدرت خروجی که پمپ دریافت می کند با قدرت ورودی در دسترس از پنل های خورشیدی است. ثانيا، کنترل کننده معمولا حفاظت ولتاژ کم را فراهم می کند، بدین ترتیب که سیستم خاموش می شود، اگر ولتاژ پایین برای ولتاژ عملکرد پمپ باشد. این کار طول عمر پمپ را افزایش می دهد و بنابراین نیاز به تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد. سایر اجزای جانبی عبارتند از: به طور خودکار خاموش کردن سیستم زمانی که سطح منبع آب کم است یا زمانی که مخزن ذخیره سازی کامل است، تنظیم فشار آب خروجی، ترکیب انرژی ورودی بین پنل های خورشیدی و یک منبع برق متناوب مانند شبکه یا ژنراتور بنزین و از راه دور نظارت و مدیریت سیستم از طریق یک پورتال آنلاین ارائه شده به عنوان یک سرویس ابری توسط سازنده.

.

ولتاژ موتور پمپ خورشیدی می تواند AC (جریان متناوب) یا DC (جریان مستقیم) باشد. موتورهای جریان مستقیم برای برنامه های کوچک تا متوسط تا حدود 4 کیلو ولت مناسب هستند و برای برنامه های کاربردی مانند چشمه های باغ، محوطه سازی، آب آشامیدنی برای دام و پروژه های کوچک آبیاری مناسب هستند. از آنجایی که سیستم های DC تمایل به سطوح کارآیی بالاتری نسبت به پمپ های AC با اندازه های مشابه دارند، هزینه های آن کاهش می یابد زیرا پنل های خورشیدی کوچک می توانند استفاده شوند.

.

در نهایت اگر یک پمپ خورشیدی متناوب استفاده شود، یک مبدل لازم است که جریان مستقیم را از پنل های خورشیدی به جریان متناوب برای پمپ تغییر دهد. محدوده قدرت اینورتر از 15 تا 55 کیلو وات می تواند برای سیستم های آبیاری بزرگتر استفاده شود. با این حال، پنل و مبدل ها باید براساس آن اندازه گیری شوند تا مشخص شود که آیا موتور AC متوقف شده است.
این بود چکیده از مزایای پمپ خورشیدی.

Rate this post