ژاپن به دنبال جذب انرژی خورشیدی از فضا است - ژاپن به دنبال جذب انرژی خورشیدی از فضا است

ژاپن به دنبال جذب انرژی خورشیدی از فضا است

از سال 2008، آژانس فضایی ژاپن (JAXA) به سختی کار می کند تا فن آوری های انتقال برق را بی سیم بسازد. هدف از سیستم های انرژی خورشیدی فضایی (SSPS) این است که قادر به انتقال انرژی از مدار پانل های خورشیدی به سال 2030 باشد. در تاریخ 12 مارس، Mitsubishi Heavy Industries، Ltd. (MHI) با موفقیت آزمایش “تردد زمین” “، یک فن آوری است که به عنوان پایه SSPS خدمت خواهد کرد.

.

انرژی خورشیدی - ژاپن به دنبال جذب انرژی خورشیدی از فضا است

در آزمایش، 10 کیلووات برق با موفقیت از طریق یک واحد مایکروویو انتقال یافت. دریافت کننده برق در یک گیرنده واقع در 500 متری تأیید شد. چراغ های LED در گیرنده انتقال را تایید کرد. این نقطه عطف جدیدی در فاصله انتقال و بار قدرت است (به اندازه کافی برای قدرت مجموعه ای از وسایل آشپزخانه معمولی). این آزمایش همچنین موفق به پیشرفت فن آوری کنترل سیستم شده است که برای هدایت پرتو مایکروویو به طوری که آن را در هدف قرار می گیرد.

.

نتایج آزمایش جدید وعده داده است که منجر به راه اندازی برنامه های زمینی مانند SSPS شود و امیدوارم نیاز به اتصال کابل های سنتی را از بین ببرد. به طور بالقوه، یک باتری خورشیدی در مدار (36000 کیلومتر بالاتر از زمین) می تواند قدرت تولید کند که پس از انتقال مایکروویو / لیزر به زمین، بدون تکیه بر کابل، به زمین منتقل می شود. JAXA پیش بینی می کند که این فناوری جدید می تواند به عنوان یک منبع انرژی پایه تبدیل شود که به طور همزمان مشکلات زیست محیطی و انرژی را در اینجا بر روی زمین حل خواهد کرد.

عکس: آژانس فضایی ژاپن، ناسا

Rate this post