انرژی خورشیدی

انرژی خورشیدی یکی از مهمترین و در دسترس‌ترین منابع انرژی تجدیدپذیر و پاک است

انرژی خورشیدی یکی از مهمترین و در دسترس‌ترین منابع انرژی تجدیدپذیر و پاک است که به گفته مسئولان، برنامه‌ گسترده‌ای برای تجهیز خانه‌های ایرانی به منابع انرژی خورشیدی وجود دارد.
آرا نیرو:حل موضوع اقتصاد انرژی از دغدغه‌های مسئولان صنعت برق کشور است و وزارت نیرو تلاش‌ فراوانی برای نمود انرژی‌های تجدیدپذیر در خانه ها انجام می‌دهد.

از جمله اقدامات انجام شده مسئولان می‌توان به افزایش قیمت خرید تضمینی برق حاصل از انرژی‌های نو و قانون دریافت عوارض برق به‌منظور توسعه و تولید برق پاک اشاره کرد.

سال گذشته با نظر به قانون عوارض برق و حمایت مجلس، وزارت نیرو و شرکت توانیر از محل عوارض برق به نصب سلول‌های فتوولتائیک اقدام کرده و توانسته است حدود 7500 کیلووات پنل خورشیدی در تعدادی از مدارس، مساجد نمونه، ساختمان‌های شرکت برق منطقه‌ای، توزیع برق و ساختمان‌های اداری نصب کند.

امسال نیز وزارت نیرو مکلف شده است که با مشارکت 50 درصدی مشترکان، انرژی‌های تجدیدپذیر و سامانه‌های کوچک فتوولتائیک را بر روی پشت بام‌ها گسترش دهد که اولویت و سیاست وزارت نیرو نصب این سامانه‌ها برای مشترکان خانگی است.

سال گذشته در هزار نقطه، پنل خورشیدی از ظرفیت 1.5 کیلووات برای مشترکان نمونه خانگی تا 100 کیلو وات برای اداره‌ها و سازمان ها نصب شده است.

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *