توجه دولت به انرژی خورشیدی

انرژی خورشیدی منحصر به‌ فردترین منبع انرژی تجدیدپذیر در زمین است که به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم می‌تواند به دیگر انرژی ها تبدیل شود.

ایران با داشتن حدود ۳۰۰ روز آفتابی در سال جایگاه ویژه ای در زمینه پتانسیل انرژی خورشیدی در جهان داراست. نظر به موقعیت جغرافیایی ایران و پراکندگی روستایی در کشور، استفاده از انرژی خورشیدی مورد توجه مسئولان کشوری واقع شده است. چراکه یکی از بهترین راه‌های برق رسانی و تولید انرژی در مقایسه با دیگر مدل‌های انتقال انرژی به روستاها و نقاط دور افتاده در کشور از نظر هزینه، حمل‌نقل، نگهداری و عوامل مشابه نیز می باشد.

از طرفی با توجه به استانداردهای بین‌المللی اگر میانگین انرژی تابشی خورشید در روز بالاتر از ۳.۵ کیلووات ساعت در مترمربع (۳۵۰۰ وات/ساعت) باشد، استفاده از مدل‌های انرژی خورشیدی نظیر کلکتورهای خورشیدی یا سیستم‌های فتوولتائیک بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه خواهد بود که در بسیاری از نقاط ایران انرژی تابشی خورشید بسیار بالاتر از این میانگین بین‌المللی است و در برخی از نقاط حتی بالاتر از ۷ تا ۸ کیلو وات ساعت بر مترمربع اندازه‌گیری شده است. ولی به طور متوسط انرژی تابشی خورشید بر سطح ایران حدود ۴.۵ کیلو وات ساعت بر مترمربع براورد شده است.

Rate this post
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *