بزرگترین نیروگاه خورشیدی در مرکز شهر اصفهان

بزرگترین نیروگاه خورشیدی در مرکز شهر اصفهان - بزرگترین نیروگاه خورشیدی در مرکز شهر اصفهان

جمهوری اسلامی ایران بزرگترین نیروگاه خورشیدی در نزدیکی مركز شهر اصفهان را در تلاش برای استفاده بیشتر از منابع انرژی تجدیدپذیر به راه انداخت.

این پروژه که هفت ماه طول کشید، به طور مشترک توسط شرکت انرژی الکتریکی و انرژی Ghadir و شرکت مهندسی یونان Metka ساخته شده است.

این نیروگاه منطقه ای از 20 هکتار با ظرفیت تولید 10 مگاوات را پوشش می دهد.

مطبوعاتی تلویزیون گزارش دادند که حدود 39000 پانل خورشیدی هر کدام دارای حدود 0.64 متر مربع است. این پانل ها با سیستم پیشرفته ردیابی خورشیدی مجهز شده اند.

برق تولید شده از این پروژه به مدت 20 سال به سازمان انرژی تجدیدپذیر ایران (SUNA) فروخته شده است.

آخرین نیروگاه خورشیدی بزرگ ایران در فوریه در استان غرب همدان افتتاح شد. این نیروگاه شامل دو واحد هفت مگاواتی بود.

ایران به شدت به گاز طبیعی و نفت وابسته است تا بتواند قدرت و یکی از کشورهای پر انرژی را در جهان به دست بیاورد زیرا یارانه های دولتی برای سوخت های فسیلی مصرف انرژی ناکارآمد را تشویق می کنند.

با این حال، کمبود آب و آلودگی هوا، یک مشکل حاد برای کشور بیش از 80 میلیون نفر است، و مسئولان را مجبور به پذیرش ایده گسترش ظرفیت انرژی تجدیدپذیر می کند.

ظرفیت باد و خورشید موجود است. طبق گفته SUNA، تنها 15 مزارع باد در کشور وجود دارد که 100 هزار مگاوات ظرفیت بالقوه از باد تنها وجود دارد.

ایران تا سال 2020 5،000 مگاوات انرژی تجدیدپذیر را در اختیار دارد که انتظار می رود بیش از 4،000 مگاوات از انرژی باد تهیه شود. این کشور حدود 141 مگاوات برق باد نصب شده دارد.

SUNA به دنبال جذب 10 میلیارد دلاری سرمایه گذاری مستقیم خصوصی تا سال 2018 و 60 میلیارد دلار تا سال 2025 است. شبکه ملی همچنین ارتقا داده می شود تا بتواند هر گونه هجوم انرژی های تجدید پذیر را کنار بگذارد.

تولید کنندگان انرژی از آلمان، ایتالیا، هند، کره جنوبی و ژاپن از کشور برای آزمایش آب برای سرمایه گذاری احتمالی دیدن کرده اند.

Rate this post