ساخت توربین آبی مقیاس کوچک

نیروی برق آبی وسیع ترین شکل استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در دنیا می باشد، این نوع نیروگاه ها در مقیاس بزرگ در محل سدهای عظیم احداث میشوند .

شرکت ژاپنی Ibasei بدون نیاز به ساخت یک سد با استفاده از ژنراتور برق آبی – یک سیستم کوچک و قابل حمل طراحی کرده است که می توان آن را در مسیر یک رودخانه یا آبراه نصب کرد.

ساخت توربین آبی مقیاس کوچک  - ساخت توربین آبی مقیاس کوچک
این توربین آبی در مقیاس کوچک بسیار کامل و مدرن می باشد. همانطور که مشاهده میشود کارایی این توربین از نظر بازده بسیار بالا میباشد و ساختن آن دور از دسترس نیست.

طرح اصلی Cappa چیز جدیدی نیست – اثر چرخش پره ناشی از جریان آب، برای چرخاندن یک دینام، که سبب تولید برق می گردد. با این حال، حالت دریچه ها طوری طراحی شده است که برای افزایش راندمان دینام در نقطه ای نصب گردد که در آن آب بیشتری از مسیر پره ها عبور کند، در نتیجه خروجی الکتریکی دینام افزایش می یابد.

به گزارش آرا نیرو، سخنگوی شرکت DigInfo میگوید که جریان آب با سرعت 2 متر بر ثانیه برای تولید 250 وات برق کافیست، در حالی که با ترکیب پنج واحد توربین با هم میتوانیم به حدود 1 کیلو وات تولید دست یابیم، نظر به اینکه این واحد دارای تولید برق با ولتاژ 100 ولت Ac در فرکانس50/60 هرتز میباشد، می توان آن را به لوازم برقی با ورودی 100 ولت، متصل نمود.

بطور کلی این توربین میتواند نیاز متوسط یک خانواده را که در مجاورت رودخانه زندگی می کنند برطرف نماید.

این شرکت در حال حاضر در مرحله توسعه محصول خود می باشد و امیدوار است تا Cappa برای تامین توان های بالاتر نیز به تولید صنعتی برسد که البته در اینصورت دارای تیغه های بزرگتر و دینام قوی تر و البته حجم و سایز بیشتری از مدل کامپکت میباشد و میبایست در مکان یابی آن هم دقت و محاسبات بیشتر به خرج داد.

5/5 - (1 امتیاز)