ساخت نیروگاه خورشیدی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

نیروگاه خورشیدی - ساخت نیروگاه خورشیدی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان از طرح پرورش گیاهان مقاوم به شوری در دریاچه ارومیه برای مقابله با تبعات خشکی این دریاچه خبر داد.

عجمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با بیان این مطلب به مهم‌ترین طرح و برنامه‌های پژوهشی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان اشاره کرد و گفت: ما برای سال ۹۷ چند اولویت اساسی پژوهشی را بر اساس توانمندی و پتانسیل دانشگاه تعریف کرده‌ایم که “انرژی” و “محیط زیست” از مهم‌ترین طرح‌های پژوهشی است.

وی ادامه داد: در واقع به دلیل نزدیکی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به دریاچه ارومیه یک گروه پژوهشی گیاهان شور پسند را فعال کرده‌ایم و در این زمینه طرح‌هایی نیز کار کرده‌ایم که تلاش داریم گیاهانی که در برابر شوری مقاوم هستند را در اطراف دریاچه ارومیه پرورش دهیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تصریح کرد: یکی دیگر از طرح‌های پژوهشی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به حوزه انرژی مربوط می‌شود که با توجه به وسعتی که این دانشگاه در اختیار دارد، پیگیر این هستیم که یک نیروگاه خورشیدی تاسیس کنیم، چرا که پتانسیل انجام این طرح به لحاظ بازده مناسب است و در این زمینه مذاکراتی با شرکت‌های داخلی و خارجی به منظور سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این نیروگاه انجام می‌شود.

وی پرداختن به مسائل آسیب‌های اجتماعی را از دیگر طرح‌های پژوهشی این دانشگاه عنوان کرد و گفت: علاوه بر این که دانشکده علوم اجتماعی و علوم تربیتی طرح‌های مختلفی در این زمینه دارند، ما نیز پژوهشکده “سلامت روانی اجتماعی” را در دانشگاه راه‌اندازی کرده‌ایم که با سازمان‌هایی نظیر بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر، پژوهش‌ها و طرح‌های خوبی شروع کرده‌اند.

عجمی در پایان به میزان درآمد دانشگاه مدنی آذربایجان از محل قرارداد‌ها و طرح‌های پژوهشی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز با حدود یازده طرح با شرکت‌های صنعتی عقد قرارداد کرده‌ایم که رقم آن نزدیک ۶۰۰ میلیون تومان است.

Rate this post