باتری چیست؟ مزایای باتری ژل 495x400 - باتری چیست؟ مزایای باتری ژل

باتری چیست؟

.

یک باتری یک دستگاه ذخیره سازی الکتریکی است. باتری ها برق را تولید نمی کنند، آنها آن را ذخیره می کنند، به عنوان مواد شیمیایی در تغییر باتری، انرژی الکتریکی ذخیره یا آزاد می شود. در باتری های قابل شارژ، این فرآیند را می توان چندین بار تکرار کرد. باتری ها 100٪ کارایی ندارند – هنگام شارژ و تخلیه انرژی بعضی از واکنش های گرما و شیمیایی از دست می رود. اگر از یک باتری 1000 وات استفاده کنید، ممکن است 1050 یا 1250 وات یا بیشتر به طور کامل آن را شارژ کنید

مزایا / ویژگی های باتری ژل:

.

1- تعمیر و نگهداری رایگان،  نگهداری آنها رایگان هستند. از آنجا که سیستم باتری برای از بین بردن انتشار گاز ها طراحی شده است، حجم الکترولیت آزاد (اسید باتری) که می تواند آزاد شود بسیار کوچک است. بنابراین نیازی نیست که سطح الکترولیت یا آب بالا از دست رفته به علت الکترولیز بررسی شود.

.

2- باتری ژل از نوع دیپ سایکل دارای عمر مفید 10 سال است .

.

3- بدون نشتی گاز به علت دارا بودن سیستم Gas Recombination    (این باتری های مهر و موم شده با اسید سرب، جداکننده شیشه ای متشکل الکترولیت را جذب می کند و آن را بین صفحات سرب نگه می دارد. بهترین ویژگی این باتری ها این است که آنها در شرایط آب و هوایی گرم و یا حتی برای استفاده به عنوان یک باتری دریایی ایده آل هستند زیرا می توانند از تخلیه بسیار عمیق برخوردار باشند که در محیط دریایی بسیار رایج است.

.

4- باتری های ژل حمل و نقل ساده و ایمن هستند. (باتری های ژل / VRLA نیازی به هیچ وسیله ای ایمنی اضافی برای حمل در کشتی ندارند و در هنگام حمل و نقل از هیچگونه اقدامات احتیاطی خاصی استفاده نمی کنند، زیرا آنها ، نشت یا خوردگی ندارند و محتویات آنها به طور کامل مهر و موم شده است.

.

5- باتری ژل در در دماهای مختلف از بسیار زیاد تا بسیار پایین (بین -40 درجه فارنهایت تا 140 درجه فارنهایت) کار میکنند بهدین معنی که در دمای گرم باتری ژل ،عمر بالاتر و مفیدی  از سایر باتری ها را دارند.

.

6- سازگار با تجهیزات الکترونیکی حساس

.

7- کمترین هزینه در هر ماه (هزینه / ماه زندگی)

.

8- کمترین هزینه در هر چرخه (هزینه / چرخه زندگی)

.

9- باتری ژل یک باتری خاص است که دارای یک طرح جامد شیشه ای است. آنها برای ساخت الکترولیت ها بین صفحات باتری طراحی شده اند. آنها برای بسیاری از کاربردها عالی هستند، زیرا هیچ مایع برای نشتی آزاد نخواهد بود، حتی اگر باتری شکسته شود. باید بدانید که باتری ژل با مواد بسیار ضخیم و چسبنده ساخته شده اند. این ژل سیلیکا است و در داخل ژل جایی است که الکترولیت ها به حالت تعلیق درآمده است. رطوبت اجازه می دهد تا الکترونها آزادانه بین صفحات جریان داشته باشند، اما هرگز از جعبه باطری نشت نمی کنند.

.

10- سبک تر از باتری های معمولی

معایب باتری ژل :

.

1- گران تر نسبت به سایر انواع باتری

2- نرخ شارژ و ولتاژ پایین تر از باتری های معمولی


باتری سلول چگونه کار میکند؟

باتری اسید سرب چگونه کار می کند؟

Rate this post