باتری ژل
یک باطری ژل یک شیر تنظیم، نگهداری رایگان، باتری اسید سرب است. باتری های ژل بسیار قدرتمند و همه جانبه هستند. این نوع باتری ها چند فاز تولید می کند و می تواند در مکان هایی بدون تهویه مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

باتری ژل 300x186 - باتری ژل چیست؟

باتری ژل چگونه کار می کند؟

یک باطری ژل با شیر تنظیم شده است، باتری اسید سرب که در آن یک مقدار از پیش تعیین شده از الکترولیت، همراه با اسید سولفوریک با بخار سیلیکا ترکیب شده است.

این واکنش شیمیایی باعث می شود که یک ژل متحرک مانند ژل به نام این باتری ها قرار گیرد.

باتری های ژل عملا تعمیر و نگهداری می شوند، زیرا آنها از دریچه های یک طرفه استفاده می کنند که گازهای داخلی را مجددا به آب می ریزند، از بین بردن هر گونه نیاز برای بررسی آب مقطر و یا نظارت بر سطح آب.

باتری های ژل بسیار قدرتمند و همه جانبه هستند. آنها در مکانهایی قرار دارند که در آن تهویه محدود است، به دلیل اینکه آنها تولید بسیار ضعیف (تقریبا صفر) گاز / فوم را دارند، در مواردی که تهویه محدود است، نصب شود، یعنی شما حتی می توانید باتری ها را داخل خانه خود نصب کنید.

باتری های ژل خود را با دقت کنترل کنید
هنگام انتخاب شارژر برای باتری های ژل، باید توجه ویژه ای را در هنگام ولتاژ پایین انجام دهید. تغییر در ولتاژ می تواند منجر به شکست و کاهش عملکرد شود.

گاهی اوقات واژه GEL سلول به طور معمول به باطری های با مهر و موم شده، نگهداری آزاد و به عنوان تنظیم کننده بر روی کنترل کننده های شارژ اشاره می شود.

این می تواند گیج کننده باشد و در هنگام شارژ ممکن است انتخاب شارژر یا تنظیمات نادرست منجر شود.

در صورت استفاده از روش های دیگر شارژ مانند مبدل ها، باید تنظیم کننده های مناسب برای کنترل ولتاژ شارژ نگه داشته شوند. محدوده ولتاژ شارژ عمومی باتری 14. 0 ولت به 14.2 ولت و محدوده ولتاژ شناور 13.1 ولت تا 13.3 ولت است.

مزایای استفاده از باتری های ژل

با توجه به دلایل زیر، باتری های ژل به طور فزاینده ای برای سیستم های خورشیدی محبوب می شوند:

برای برنامه های کاربردی چرخه عمیق مناسب است و عمر آنها در محدوده 500 تا 5000 چرخه است
تعمیر و نگهداری رایگان
اثبات نشت
بنابراین حداقل خوردگی با تجهیزات الکترونیکی حساس سازگار است
مقاوم در برابر لرزش
باتری های AGM را با باتری های GEL اشتباه نگیرید
امروزه باتری های AGM اغلب با توجه به شباهت های زیاد آنها به عنوان باتری های ژل اشتباه گرفته می شوند.

هر دو آنها نوترکیب هستند – به این معنی که اکسیژن تولید شده در صفحه مثبت توسط صفحه منفی جذب می شود. در حال حاضر به جای تولید هیدروژن، صفحه منفی آب تولید می کند، بنابراین محتوای آب در باتری را حفظ می کند.
به همین دلیل است که باتری های AGM و ژل تنظیم شده اند، مهر و موم شده، ضد سرقت، تعمیر و نگهداری رایگان، مقاومت در برابر ارتعاش و می تواند در هر موقعیت نصب شده است.
تفاوت قابل ملاحظه ای بین این دو، الکترولیت است. الکترولیتی که در باتری های ژل مورد استفاده قرار می گیرد نگاه ژله ای دارد در حالیکه باتری های AGM الکترولیتی در جداره های شیشه ای جذب شده اند. با توجه به خواص الکترولیتی که در باتری های ژل استفاده می شود، باتری به سرعت در دمای کمتر از 32 درجه فارغ می شود، در حالی که باتری AGM در دمای پایین کار می کند.
در نهایت، باتری های ژل برای تخلیه عمیق مناسب هستند زیرا آنها اسید بیشتری دارند، و در مقایسه با باتری های AGM، صفحات را بهتر محافظت می کنند. AGM سازگار تر است در حالیکه جریان بالا مورد نیاز است.

4.3/5 - (3 امتیاز)