دبی به زودی به سرزمین انرژی تجدید پذیر تبدیل خواهد شد

دبی به زودی به سرزمین انرژی تجدید پذیر تبدیل خواهد شد - دبی به زودی به سرزمین انرژی تجدید پذیر تبدیل خواهد شد

اداره آب و برق دبی روز شنبه اعلام کرد که کمپانی Dewa ۷۰۰مگاوات برق دریافت کرده‌ است. دو میلیارد دلار برای چهارمین فاز نیروگاه تجدید پذیر محمد بن راشد، سرمایه گذاری کرده است.

در این بیانیه گفته شده ‌است که این قرارداد برای بزرگ‌ ترین پروژه واحد انرژی خورشیدی متمرکز در جهان صورت گرفته است که تولید حاصل از آن به نیروی برق ACWA عربستان‌ سعودی و شرکت برق شانگهای چین اهدا شده ‌است.

این گزارش افزوده ‌است که این مذاکره، پایین‌ترین قیمت ۷.۳سنت دلار در هر کیلو وات ساعت را مطرح شده ‌است.

این پروژه بلندترین برج خورشیدی جهان را خواهد داشت، که به متراژ ۲۶۰ مترمکعب خواهد بود و توافقنامه خرید برق و با پایان قرداد های مالی به زودی به پایان خواهد رسید.

این پروژه در چند مرحله آغاز خواهد شد و از ربع چهارم سال ۲۰۲۰ شروع خواهد شد.

مدیرعامل کمپانی DEWA، گفت: ” این پروژه استراتژیک از دیدگاه شیخ محمد بن راشد، معاون رئیس‌جمهور و نخست‌ وزیر امارات‌ متحده‌ عربی و حاکم دبی، برای ترویج پایداری، و تبدیل دبی به یک مرکز جهانی برای انرژی پاک و اقتصاد سبز از این پروژه حمایت می‌کند.


این چشم ‌انداز استراتژیک انرژی پاک توسط دبی حمایت می‌شود تا سهم تولید انرژی پاک در کل خروجی برق دبی تا سال ۲۰۲۰، ۲۵ درصد تا سال ۲۰۳۰ و ۷۵ درصد تا سال ۲۰۵۰ را افزایش دهد.

و ادامه داد:
تمرکز ما بر تولید انرژی‌های تجدیدپذیر منجر به کاهش قیمت‌ ها در سراسر جهان شده ‌است و قیمت انرژی خورشیدی در اروپا و خاورمیانه را کاهش داده ‌است.


او افزود: ” امروز مشخص شد که ما پایین‌ ترین هزینه پروژه CSP را در جهان دریافت کردیم.”


محمد بن راشد توضیح داد: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته سالانه ۱،۰۰۰ مگاوات تولید خواهد شد وتا سال ۲۰۳۰ میتوان ۵۰۰۰ مگاوات برق تولید کرد. اولین فاز فتوولتائیک ۱۳ مگاواتی در سال ۲۰۱۳ عملیاتی شد. دومین فاز فتوولتائیک ۲۰۰ مگاواتی از پارک شمسی در ماه مارس ۲۰۱۷ راه‌ اندازی شد.


فاز فتوولتائیک ۸۰۰ مگاواتی در سال ۲۰۲۰ عملیاتی خواهد شد و مرحله نخست مرحله چهارم CSP پروژه ۷۰۰۰ مگاواتی در سال ۲۰۲۰ به نام پروژه Q4 نصب خواهد شد.
Rate this post