حرارت خورشیدی

برخی از مهمترین مزایای استفاده از PV:

در مورد نیروگاه ها، طراحی PV بسیار ساده تر از حرارتی است. نیروگاه برق PV از بسیاری از پنل های خورشیدی متصل شده به صورت موازی و در سری تشکیل شده است. از سوی دیگر، تولید برق با استفاده از تکنولوژی حرارت خورشیدی، انتقال انرژی از یک مایع داغ به یک ژنراتور را نشان می دهد. این به طرح های مختلف و پیچیده منجر شده است، برخی از آنها در بالا ذکر شده است.
در مقیاس کوچکتر، سیستم های PV داخلی چند منظوره تر از سیستم های حرارتی هستند، از آنجا که می توانند لوازم خانگی زیادی

(حرارت خورشیدی به فضا و آب گرم محدود شود). آنها همچنین طول عمر بیشتری دارند.

برخی از برجسته ترین مزایای استفاده از حرارت خورشیدی عبارتند از:

امکان ذخیره انرژی تولید شده از آنجا که نیروگاههای انرژی حرارت خورشیدی را به طور مستقیم به برق و سیستم های حرارتی خانگی تبدیل نمی کنند، همیشه شامل یک مخزن آب می شود که می تواند ذخیره شود. سیستم های PV، برعکس، از یک intermittency ذاتی است که از الگوهای نور خورشید رنج می برد. ذخیره سازی برق به طور معمول گزینه ای نیست، به دلیل زیان های انرژی که آن را واقعا ناکارآمد است. این امر باعث می شود که نیروگاه های حرارتی یک تراز و قابل اطمینان تر از برق تولید کنند.

فن آوری حرارت خورشیدی برای استفاده خانگی بسیار کمتر از PV خورشیدی است. مهم است که اشاره کنیم که تولید انرژی برای استفاده های مسکونی از سیستم های حرارتی تا PV متفاوت است. حرارتی تولید حرارت، در حالی که برق PV. پنل های حرارت خورشیدی نیز فضای کارآمدتری دارند.

اطلاعات در مورد حرارت خورشیدی

انرژی خورشیدی یکی از راه حل های متنوع انرژی های تجدید پذیر است و استفاده از این منبع انرژی دارای مزایای اقتصادی فراوانی است و در عین حال یک راه حل سازگار با محیط زیست است. علاوه بر این، اگرچه انرژی خورشید همواره در زمین وجود داشته است، هنوز بسیاری از چیزهایی وجود دارد که ما در مورد بسیاری از مزایای این منبع تجدید پذیر انرژی نمی دانیم.

آیا می دانید که حرارت خورشیدی امکان استفاده از انرژی خورشید را برای گرم کردن آب می دهد؟ آیا می دانستید که پنل های خورشیدی و حرارت خورشیدی برای مقاصد مختلف استفاده می شوند؟ ما می توانیم از نور خورشید برای تولید گرما یا الکتریسیته استفاده کنیم، اما در هر مورد شما نیاز به یک گردآورنده خورشیدی دیگر دارید. پانل های خورشیدی (فتوولتائیک، PV خورشیدی) برای تولید برق استفاده می شود، حرارت خورشیدی برای گرم کردن آب استفاده می شود که بعد از آن برای مقاصد خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا می خواهید در خورشیدی سرمایه گذاری کنید؟
اگر شما علاقه مند به حرارت خورشیدی هستید و خواهان کمک بیشتر و راهنمایی بیشتر در خصوص بودجه و تامین کنندگان هستید، ما با خوشحالی به شما در یافتن اطلاعات مورد نیاز کمک خواهیم کرد.

حرارت خورشیدی چیست؟

سیستم های حرارت خورشیدی یا آبگرمکن های خورشیدی مجموعه های خورشیدی هستند که برای تبدیل نور خورشید به محلول های گرمایشی استفاده می شوند. این تکنولوژی از انرژی خورشید به جای سوخت های فسیلی استفاده می کند تا انرژی گرمایی سبز و ارزان قیمت را به شما ارائه دهد. حرارت خورشیدی گرما را به همان شیوه ای که یک ماشین در روز تابستان داغ در خورشید پارک می کند، تولید می کند. با یک استثنا – گرما جمع شده توسط نصب گرما خورشیدی می تواند به منظور استفاده عملی برای گرم کردن آب و یا برای گرم کردن فضا استفاده شود.

بنابراین، بر خلاف سیستم های PV خورشیدی که از انرژی خورشید برای تولید برق استفاده می کنند، تکنولوژی حرارت خورشیدی برای تولید گرما از نور خورشید استفاده می کند. جایگزین دیگری سیستم گرمای ترمودینامیکی است که آب را با استفاده از هوای محیط گرم می کند. با این حال، هر یک از این سیستم ها یک راه حل مناسب برای استفاده از انرژی های تجدید پذیر است و در هر صورت، با کاهش انتشار CO2، به حفاظت از محیط زیست کمک می کند.

گردآورنده های حرارت خورشیدی می توانند به عنوان جمع کننده های کم، متوسط و یا درجه حرارت طبقه بندی شوند. کلکتورهای کم دما مانند صفحات تخت معمولا برای گرم کردن استخرهای شنا استفاده می شود. جمع کننده های درجه حرارت متوسط نیز معمولا صفحات مسطح هستند اما برای گرم کردن آب یا هوا برای اهداف مسکونی یا تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. در نهایت، جمع کننده های با درجه حرارت بالا نور آفتاب را از طریق آینه ها یا لنز ها جذب می کنند و معمولا برای برآورده کردن نیازهای گرمای بالا در صنایع و تولید برق مورد استفاده قرار می گیرند.

تفاوت هایی در فتوولتائیک خورشیدی و حرارت خورشیدی میباشد برای اطلاعات در این مورد روی لینک کلیک کنید.

حرارتی خورشیدی آرانیرو 1 300x184 - مزایا ی استفاده از حرارت خورشیدی

مزایای استفاده از حرارت خورشیدی چیست؟

فن آوری حرارت خورشیدی دارای ظرفیت برای هدایت ارزش تجاری با ارائه مزایای متعدد به صاحب یک سیستم گرمایشی خورشیدی، چه مسکونی یا تجاری است. نصب یک سیستم گرمای کافی دیگر سیستم های گرمایشی (الکتریکی یا تکیه بر سوخت های فسیلی) منسوخ خواهد شد. در اینجا ما مزایای اصلی پنل های حرارت خورشیدی را خلاصه می کنیم:

حرارت خورشیدی هزینه های گرمایش خانگی شما را کاهش می دهد. استفاده از انرژی حرارت خورشیدی برای گرم کردن آب می تواند به طور قابل توجهی باعث کاهش مصرف برق و یا پرداخت قبوض برق شود. هنگامی که سیستم حرارت خورشیدی روی سقف نصب شده است و آماده استفاده است، سیستم شروع به صرفه جویی در هزینه های شما در صورتحساب های مربوط به وسایل شما خواهد کرد. علاوه بر این، این صرفه جویی خواهد شد حتی بیشتر معنی دار به عنوان قیمت سوخت های فسیلی بالا می رود.

گرمای خورشیدی نیاز به نگهداری بسیار کم دارد. فقط هر سه تا پنج سال.
حرارت خورشیدی سازگار با محیط زیست است. این سیستم به طور انحصاری بر روی انرژی خورشید تکیه می کند و موجب کاهش انتشار دی اکسید کربن می شود.
انرژی خورشیدی شما انرژی نامحدود را فراهم می کند. از آنجایی که بر انرژی انرژی خورشید که همیشه در دسترس و رایگان است، تکیه می کند، هیچ محدودیتی برای میزان انرژی که می توانید دریافت کنید وجود ندارد

3/5 - (1 امتیاز)