نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی در زابل

نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی در زابل - نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی در زابل

معاون وزیر نیرو گفت: نیروگاه ۵۰ مگاواتی نقطه شروع و زیرساختی است که امیدواریم بتوانیم اولین برقش را در سال ۹۸ به شبکه برسانیم.


حائری در حاشیه مراسم کلنگ زنی نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی زابل در جمع خبرنگاران گفت: منطقه سیستان و بلوچستان ظرفیت بهره‌برداری تا حدود ۱۰۰۰ مگاوات برق خواهد را دارد.

حائری به نقل از وزیر نیرو گفت، سالانه ظرفیت انرژی های بادی و خورشیدی را به دو برابر سال گذشته خواهیم کرد. به طور مثال در انتهای سال ۹۵ ظرفیت برق ۲۵۰ مگاوات بود که در پایان سال ۹۶ به ۵۰۰ مگاوات رسید و امسال تا پایان سال ظرفیت به ۱۰۰۰ مگاوات می رسد و این تولید انرژی تا پایان سال ۹۸ بر ۲۰۰۰ مگاوات و تا پایان دولت دوازدهم به ۴۰۰۰ مگاوات برنامه‌ریزی کرده ایم.

تبدیل کردن منطقه به قطب تولید برق را از دیگر برنامه‌های دولت در این استان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ظرفیت نصب شده نیروگاهی ۱۳۰۰ مگاوات است که در برنامه های بعدی دو نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی نیز یکی در بخش دولتی و دیگری در بخش خصوصی احداث خواهد شد.

حائری ادامه داد: طرح گسترش نیروگاه با اضافه کردن واحد ۱۶۰ مگاواتی بخار و دو برابر کردن ظرفیت نصب شده نیروگاه چابهار با اضافه کردن ۱۶۰ مگاوات از دیگر برنامه های دولت تا پایان دولت دوازدهم است.

وی به افزایش ظرفیت نیروگاه حرارتی و بادی اشاره کرد و گفت: استان سیستان و بلوچستان به قطب تولید برق در کشور تبدیل خواهد شد و با توجه به همسایه بودن و داشتن مرزهای خاکی با دو کشور پاکستان و افغانستان امیدواریم بتوانیم تبادل انرژی بسیار خوبی با این دو کشور نیز داشته باشیم.

Rate this post