۱۵۰ نیروگاه خورشیدی در روستاهای چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره توزیع نیروی برق شهرستان چهارمحال و بختیاری از اختصاص ۱۵۰ نیروگاه خورشیدی به مناطق روستایی در منازل این استان خبر داد.

مجید فرحزاد با اشاره به شروع اجرای طرح های جهاد روشنایی با هدف توسعه و ترویج انرژی های نو و تجدیدپذیر و اشتغالزایی در مناطق روستایی از سوی سازمان بسیج مستضعفان، اظهار داشت: اجرای این طرح حمایتی در چهارمحال و بختیاری اکنون در دستورکار قرار گرفته است.

به گفته ایشان، در این پروژه متقاضیان ساکن در مناطق روستایی چهارمحال و بختیاری، با امضای توافق نامه و با دریافت تسهیلات و امکانات بانکی مناسب، پنل های خورشیدی مولد برق را در اختیار خواهند گرفت و برق تولیدی آنها به صورت ۱۰۰ درصد تضمینی تا ۲۰ سال آینده، توسط اداره توزیع برق خریداری می شود.


رئیس شرکت توزیع برق استان چهار محال و بختیاری بیان کرد: این پروژه یکی از پروژه های حمایتی بسیجی کشور است و اولویت اجرا و ارائه ی آن با متقاضیان خانواده های کم بضاعت روستایی است.

فرحزاد ادامه داد: در مرحله اول شروع این پروژه ۳ هزار نیروگاه خورشیدی در سطح کشور توسط بسیج مستضعفان راه اندازی می شود که سهم استان چهارمحال بختیاری ۱۵۰ نیروگاه خانگی تعیین شده است.

استان چهارمحال و بختیاری با بیش از ۹۴۷۰۰۰ نفر جمعیت در ۴۱ شهر و بیش از ۸۴۰ روستا دارد و همه مناطق روستای بالای ۲۰ خانوار معادل ۹۸ درصد که از این به بعد نعمت روشنایی انرژی برق را دارا هستند .

5/5 - (1 امتیاز)