photo 2017 08 18 20 27 40 176x300 - انتخاب پمپ خورشیدی

انتخاب پمپ خورشیدی

پمپ های آب خورشیدی اغلب در مناطق دور افتاده استفاده می شود که در آن هزینه های پمپاژ متداول AC با هزینه ای هنگفتی صرف می شود و شما فقط می خواهید آب را به خانه خارج از شبکه ارائه دهید. سیستم های پمپاژ آب خورشیدی نیز برای پمپاژ آب برای دام و آبیاری محصول در نقاط دور افتاده استفاده می شود.

.

چگونه می توانم پمپ خورشیدی و پنل های خورشیدی را وصل کنم؟

پمپ های خورشیدی شناور می توانند تا 650 فوت افزایش پیدا کنند و در چاه 4 “و یا چاه بزرگتر قرار گیرند و زمانی که تامین آب عمیق تر از 20 فوت از سطح استفاده می شود. پمپ های خورشیدی شناور می توانند به طور مستقیم از خورشیدی، باتری و یا در بعضی از موارد مصرف یک منبع تغذیه AC آب به طور معمول در طول روز زمانی که خورشید درخشان است و در مخزن ذخیره می شود برای هر بار مصرف مورد استفاده قرار می گیرد. توصیه می شود که چندین روز آب برای آماده شدن برای مناطق هوای بد تهیه شود زمانی که هیچ آب پمپ نشده است

پمپ های سطحی خورشیدی برای برنامه های کاربردی با چاه های کم عمق، حوضچه ها، جریان ها یا مخازن ذخیره سازی مناسب هستند. بهترین آنها این است که اگر آب از سطح 20 فوت یا کمتر باشد. در حالی که پمپ های عموما نمیتوانند از یک منبع عمیق از آب بسیار بالا بیرون بروند، آنها می توانند فواصل بین 200 فوت یا بیشتر را فشرده کنند!

تقویت کننده های جریان خطی برای پمپ های خورشیدی (LCB ها) اجازه می دهد که موتور پمپ در طول روز با ترانزیت ولتاژ اضافی به جریان لازم در طول دوره های خورشید کم، طول بکشد.

.

کنترل کننده پمپ

علاوه بر افزایش خروجی فعلی برای اجازه دادن به روزها پمپاژ دیگر مانند LCB، یک کنترل کننده پمپ نیز ممکن است دارای ویژگی هایی مانند یک اتصال برای سوئیچ شناور باشد تا پمپ را بر اساس سطح آب، سوئیچ روشن / خاموش، حفاظت جریان و یا بیش از حد ولتاژ، و بیشتر.
بعضی از پمپ ها هنگام آسیاب کردن ذرات خشک یا پمپاژ بیشتر آسیب می بینند، مطمئن شوید که کتابچه راهنمای کاربر را بخوانید تا تعیین شود که آیا سوئیچ های خشک یا فیلترها و سینرها نیاز به حفاظت بیشتری دارند.

.

انتخاب پنل های خورشیدی

پنل های خورشیدی که پمپ آب خورشیدی را به کار می اندازند جداگانه فروخته می شوند هر سازنده یک نمودار یا جدول نشان می دهد که چند وات یا آمپر و ولتاژ پنل های خورشیدی برای تولید جریان آب مورد نیاز و یا بلند کردن مورد نیاز است. هنگامی که شما نوع و اندازه مناسب پمپ خورشیدی را انتخاب کرده اید، از این نمودار برای محاسبه وات درست از پانل های خورشیدی استفاده کنید.

پمپ خورشیدی و مقدار پانل های خورشیدی مورد نیاز هر دو بستگی به تعداد چند گالن در روز (GPD) یا گالن در هر دقیقه (GPM) که می خواهید پمپ کنید و سر عمودی که پمپ نیاز به غلبه بر آن دارد.

.

آیا با استفاده از سیستم پمپ آب خورشیدی آیا نیاز به باتری دارم ؟

بیشتر پمپ های آب خورشیدی به طور مستقیم از پانل های خورشیدی (PV مستقیم) به کار می روند و نیازی به باتری ندارند. استفاده از باتری ها ممکن است یک برنامه ی مستقیم به جلو را پیچیده کند. به جای ذخیره برق در باتری ها برای اجرای پمپ خورشیدی در زمان غروب آفتاب، اکثر مردم ترجیح می دهند آب را در یک مخزن ذخیره نگهداری کنند. این نتیجه همان اثر، آب هنگامی که شما به آن نیاز دارید، با هزینه کمتر و پیچیدگی کمتر. استثنا زمانی است که شما از یک پمپ تقویت کننده برای ایجاد فشار آب در خانه استفاده می کنید. از آنجا که ممکن است نیاز به افزایش فشار در شب و یا در روزهای بارانی باشد، باتری ها نیاز به تأمین برق هر زمان که فشار مورد نیاز است.

Rate this post