اولین مترو، که سوخت خود را از انرژی پاک تامین می کند‎

اولین مترو، که سوخت خود را از انرژی پاک تامین می کند‎ - اولین مترو، که سوخت خود را از انرژی پاک تامین می کند‎

متروی شهر دهلی در کشور هندوستان قرار است به اولین متروی سبز جهان معرفی شود و این مترو تنها از انرژی خورشیدی بهره میگیرد.

متروی شهر دهلی به اولین مترو ای می‌شود که سوخت و انرژی خود را تنها از منابع طبیعی و انرژی پاک به فراهم می کند. شرکت موسوم به “DMRC” که مسئولیت احداث این مترو را در دهلی دارد، اخیراً گفته است که قصد دارد نیروی حاصل از یک پروژه انرژی خورشیدی موسوم به “روا”(Rewa) را در متروی شهر دهلی به بهره وری برساند.

این اولین گامی است که DMRC برای تولید نیرو، از چنین منبعی به کار میگیرد. مقامات DMRC در نشستی گزارش داده اند که تاکنون، از پنل‌های خورشیدی موجود در محوطه شرکت برای نیازهای ضروری مانند تهویه هوا و تأمین نور ایستگاه‌های مترو استفاده کرده‌اند اما اکنون DMRC قصد دارد از انرژی خورشیدی پروژه روا برای راه‌اندازی مترو استفاده کند. این شرکت در حال حاضر برای حدود ۶۰ درصد از نیازهای الکتریکی خود از انرژی خورشیدی استفاده می‌کند و قصد دارد تا سال ۲۰۲۱، همه عملیات اجرایی خود را با کمک انرژی خورشیدی انجام دهد.

یکی از مسیولان DMRC گفت: قرارداد استفاده از پروژه روا، در سال ۲۰۱۷ امضا شد اما این پروژه اکنون در دست مرحله احداث رسیده است. کمپانی ما ذخیره انرژی از این احداث را آغاز کرده و قصد دارد کار خود را گسترده کند اولین گام این کمپانی متروی سبز جهان در دهلی است، که کار احداث آن بزودی به پایان می رسد.

این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های مربوط به انرژی خورشیدی در سطح جهان است و DMRC توقع دارد سالانه حدود ۳۴۵ میلیون نیرو را از این پروژه دریافت کند.

5/5 - (1 امتیاز)