اینورتر خورشیدی چیست و چگونه کار می کند؟

اینورتر ها نقش مهمی در سیستم انرژی خورشیدی بازی می کنند و اغلب به عنوان مغز یک پروژه شناخته می شوند، چه این سیستم مسکونی 2 کیلووات یا یک نیروگاه برق 5 مگاواتی است. یک عملکرد اساسی اینورتر این است که خروجی مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) متصل می کند. AC استانداردی است که توسط تمام وسایل تجاری استفاده می شود، به همین دلیل بسیاری از اینورترها را به عنوان “دروازه” بین سیستم فتوولتائیک (PV) و انرژی خاموش کننده می دانند.

فن آوری های اینورتر به طور قابل توجهی پیشرفت کرده اند، به طوری که علاوه بر تبدیل DC به AC، آنها تعدادی از قابلیت ها و سرویس های دیگر را فراهم می کنند تا اطمینان حاصل شود که اینورتر می تواند در یک سطح عملکرد مطلوب، مانند نظارت داده ها، کنترل های پیشرفته ابزار، برنامه ها و سیستم مهندسی طراحی. تولید کنندگان اینورتر همچنین خدمات پس از نصب را ارائه می دهند که به طور جدی برای حفظ تولید انرژی و سطح بالایی از کارایی پروژه، از جمله تعمیرات پیشگیرانه، خدمات O & M و متوسط زمان سریع تعمیر (MTTR) هستند.

اینورتر خورشیدی 1 300x197 - اینورتر خورشیدی چیست و چگونه کار می کند؟

با کاهش قیمت ماژول ها، مبدل ها و اجزای سیستم اضافی در کاهش قیمت برای EPC ها به دنبال یک لبه رقابتی جدید تبدیل شده اند. در نتیجه، تولید کنندگان اینورتر به طور مداوم سعی می کنند منحنی هزینه محصولات را کاهش دهند.

برخی از شرکت ها قادر به انجام این کار با موفقیت با اصلاحات در استراتژی های تولید و ساختن امکانات تولیدی اضافی در بازارهای خورشیدی در حال ظهور بوده اند. علاوه بر این، شرکت ها مفهوم اصلی “طراحی برای قابلیت تولید” را به رسمیت شناختند – به این معنی که آنها محصول را با سهولت تولید در ذهن طراحی می کنند – برای طراحی محصولات اینورتر که سریعتر و ارزان تر از تولید هستند، بدون به خطر انداختن عملکرد. تولید کنندگان اینورتر نیز موفق به کسب موفقیت های کم هزینه از طریق همکاری های خوب با فروشنده شده اند.
چالش ادامه دادن ارزش بالاتر و بالاتر در هزینه های پایین تر چیزی است که صنعت باید برای غلبه بر آن تلاش کند.

ادغام شبکه و مبدل ها

نفوذ PV بالا و تاثیر آن بر روی شبکه برق ما سالخوردگی چالش دیگری است که کل صنعت خورشیدی با آن مواجه است. خود چالش به اینورترها خاص نیست، اما راه حل ممکن است به طور کامل توسط اینورتر هدایت شود. از آنجا که اینورتر ها به عنوان یک دروازه به سیستم عمل می کنند، کنترل های پیشرفته ی ابزار مانند سوئیچ کم ولتاژ می تواند به کاهش مسائل ناشی از نفوذ PV در شبکه، نظیر پیش بینی خروجی و تولید توزیع شده کمک کند. این توابع به کاهش انتقال انرژی کمک می کند، زیرا خورشید بیشتر ساخته می شود، بدون نیاز به ارتقاء زیرساخت های عمده و گران قیمت. ابزارهای نرم افزاری برای حمایت از توسعه و استفاده از اینورترها با بیشترین قابلیت های اثبات شده در هنگام اتصال به شبکه، تمایل دارند.

انعطاف پذیری طراحی

توسعه دهندگان پروژه خورشیدی با توجه به رشد پروژه های تولیدی توزیع شده همراه با ادامه توسعه پروژه های مقیاس مطلوب، به دنبال سازندگان اینورتر هستند که می توانند مجموعه ای قوی از محصولات تجاری و توپولوژی های تکنولوژی ارائه دهند. یک سازنده اینورتر انعطاف پذیر می تواند یک طراحی اینورتر متمرکز و غیر متمرکز ارائه دهد که به معماری اشاره دارد که با استفاده از چندین مبدل در طول یک پروژه برای دستیابی به کمترین هزینه انرژی (LCOE) ممکن است. اگرچه تقاضا برای معماری سیستم مشترک با استفاده از یک اینورتر متمرکز همچنان رو به رشد است، طراحی در یک مبدل سه فاز برای استفاده از یک سیستم غیر متمرکز سیستم PV به دست آوردن محبوبیت است. این به ویژه در کاربردهای تجاری است که در آن فضا در حق بیمه یا به شکل عجیب و غریب است.

اینورترها از خیلی چیزها بیشتر از سادگی تبدیل جریان الکتریکی یک سیستم انرژی خورشیدی است. اینورترها باید به نوآوری و کاهش هزینه ها ادامه دهند، در حالی که حفظ ویژگی های کلیدی برای یک سیستم انرژی خورشیدی (قابلیت اطمینان، کارایی و ویژگی هایی نظیر نظارت بر داده ها)، برای جلوگیری از نفوذ PV بیشتر است.

5/5 - (1 امتیاز)