بررسی میزان بهره وری انرژی خورشیدی در خانه آرانیرو 495x322 - بررسی میزان بهره وری انرژی خورشیدی در خانه شما

بررسی میزان بهره وری انرژی خورشیدی در خانه شما
قبل از شروع روند تامین انرژی خانه با انرژی خورشیدی، صاحبان خانه باید مصرف انرژی خود را بررسی کرده و تجارب بالقوه بهره وری را در نظر بگیرند. صاحبان خانه باید به طور کامل از مصرف برق خود آگاه باشند، و قبل از انتخاب نوع نیروگاه ، مقرون به صرفه ترین تجهیزات را در نظر بگیرند.

منابع برق زیر را برای کاهش مصرف برق خود کاوش کنید:

ممیزی انرژی خانه: ممیزی انرژی خانه می تواند به شما کمک کند که درک کنید که خانه شما انرژی را از دست می دهد و چه اقداماتی برای بهبود کارایی خانه شما انجام می دهد.
لوازم خانگی و الکترونیک: از وسایل الکترونیک خود استفاده کنید بدون آنکه هزینه بپردازید.
روشنایی : روشنایی های بهینه شده مانند لامپهای LED را جایگزین دیگر لامپ ها کنید .
گرمایش و خنک کننده: اگر از برق استفاده می کنید برای گرم کردن و سرد کردن خانه، نیازهای گرمایش و خنک کننده شما به میزان قابل توجهی بر میزان انرژی خورشیدی مورد نیاز شما تاثیر می گذارد. آب و هوای خانه شما و گرمایش و خنکی کارآمد و بهینه، مقدار برق مورد نیاز برای تولید انرژی خورشیدی را کاهش می دهد.

2. پتانسیل خورشیدی خود را ارزیابی کنید

قبل از تصمیم گیری در مورد بهترین راه استفاده از انرژی خورشیدی در خانه، انرژی خورشیدی را که می تواند در آدرس شما تولید شود ارزیابی کنید. از آنجایی که فناوریهای PV از نور مستقیم و پراکنده برای ایجاد برق استفاده می کنند، منابع خورشیدی در سراسر ایران برای سیستم های برق خورشیدی خانگی مناسب است.

با این حال، مقدار انرژی تولید شده توسط یک سیستم انرژی خورشیدی در یک مکان خاص بستگی دارد که انرژی خورشیدی به چه میزان از آن به دست می آید و اندازه سیستم خود را دارد.

چندین خدمات نقشه برداری و ابزار موجود برای کمک به پتانسیل انرژی خورشیدی خانه شما را تعیین می کنند. برخی از خدمات همچنین اطلاعاتی در مورد سیستم تخمین زده شده، و توسط کارشناسان طراحی میشود.

این طرح یک نقطه شروع عالی است و می تواند به شما در تعیین اینکه آیا خانه شما برای انرژی خورشیدی مناسب است یا خیر، و اگر نباشد، بهترین راه پیش رو برای استفاده از انرژی خورشیدی برای آن خانه چیست و طرح های پیشنهادی مقرون به صرفه دیگر ارائه میشود
موارد زیر را در نظر بگیرید:
سن سقف شما و مدت زمان لازم برای جایگزینی آن است. اگر چندین سال آینده انتظار دارید که یک سقف جدید نیاز داشته باشید، ممکن است بخواهید قبل از نصب انرژی خورشیدی ، این بهبود را در نظر بگیرید.

3. گزینه های خود را برای استفاده از انرژی خورشیدی ارزیابی کنید

خرید و نصب یک سیستم که به طور کامل مالکیت و نگهداری آن است، تنها گزینه ای نیست که بخواهید از انرژی خورشیدی استفاده کنید. حتی اگر خانه شما را اجاره کرده اید ، برنامه های بسیاری وجود دارد که شما را قادر به استفاده از برق خورشیدی    ( انرژی خورشیدی ) می کند.

خرید سیستم انرژی خورشیدی

خرید یک سیستم انرژی خورشیدی با پول نقد یا وام بهترین گزینه است که شما می خواهید به حداکثر رساندن مزایای مالی نصب پانل های خورشیدی، استفاده از اعتبارات مالیاتی و افزایش ارزش بازار خانه خود، و یک برنامه خورشیدی در دسترس یا غیر عملی باشد .

نصب کننده خورشیدی، سیستم را به شبکه متصل می کند و مجوز اتصال از ابزار را دریافت می کند. ومیتواند با تولید برق با پنل های خورشیدی برق را به شبکه توزیع بفروشد .

خرید یک سیستم انرژی خورشیدی یک گزینه خوب است اگر یکی یا بیشتر از موارد زیر به شما اعمال شود:

شما میخواهید سیستم انرژی خورشیدی را برای نصب در خانه خود خریداری کنید
شما مایل به مسئولیت نگهداری (توجه داشته باشید که اکثر سیستم های انرژی خورشیدی گارانتی را ارائه می دهند و بسیاری از نصب کننده ها برنامه های عملیاتی و تعمیرات را ارائه می دهند)
شما می خواهید هزینه های برق خود را کاهش دهید.
شما می خواهید با استفاده از یک سیستم اندازه گیری خالص، برق مورد استفاده را که توسط سیستم شما تولید می شود، به وسیله خود باز کنید.
شما می خواهید ارزش خانه خود را افزایش دهید.
شما باید سرمایه اولیه برای خرید سیستم یا دسترسی به یک سرمایه از طریق وام دهنده (توجه داشته باشید: بسیاری از بانک ها، آب و برق و نصب کننده های خورشیدی پیشنهادات مالی برای سیستم های خورشیدی ارائه می دهند).

فروش برق خورشیدی

اگربرق تولیدی از سیستم انرژی خورشیدی را بفروشید، می توانید از توان تولیدی خود استفاده کنید، و برق خود را به شخص دیگری که دارای تجهیزات سیستم PV نمی باشد بفروشید. سپس مصرف کننده در قبال هر کیلو وات مبلغی می پردازد. قرارداد های خورشیدی اغلب شامل سرمايه گذاري محدود و پرداخت های ماهیانه ثابت در طی مدت زمان مشخص می باشد.

موافقت نامه های خرید برق (PPA)

PPA به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا سیستم های انرژی خورشیدی متعلق به شرکت های خورشیدی را میزبانی کنند و برق تولید شده را خریداری کنند. این یک توافقنامه مالی است که در آن یک توسعه دهنده طی طراحی ، یک توجیه مالی و فنی با در نظر گرفتن ملک مصرف کننده، تنظیم می کند. مصرف کننده میزبان ( توانیر ) موافقت می کند که توان تولید شده توسط سیستم را در قیمت تعیین شده برای هر کیلووات ساعت برق در طول عمر سیستم ( 20 سال ) خریداری کند.

گارانتی این سیستم چیست؟ چه کسی عملیات و نگهداری سیستم را تضمین می کند؟ بیشتر تجهیزات خورشیدی توسط گارانتی استاندارد صنعت (اغلب 20 سال برای پانل های خورشیدی و 10 سال برای اینورتر) پشتیبانی می شود. اطمینان از اینکه این سیستم با ضمانت قوی تضمین شده است اغلب نشانه ای است که نصب کننده از تجهیزات با کیفیت در پروژه استفاده می کند. به طور متقابل، صاحب خانه باید توجیه شود که مسئولیت آن این است که به درستی سیستم را نگهداری کند.
طرح پیشنهادی باید به وضوح نمایانگر ظرفیت تولید سیستم اندازه گیری شده در یکای (W) وات و یا کیلووات باشد. همچنين درخواست تخمين مقدار انرژي که سيستم به صورت سالانه يا ماهانه توليد مي کند (اندازه گيري در کيلوات ساعت) میبایست در طرح توجیهی گنجانده شده باشد با این رقم برای مقایسه با صورتحسابهای موجود ابزار مفید است.

Rate this post