قدرت باد

قدرت باد توربین بادی - قدرت باد- توربین های بادی

استفاده از قدرت باد یکی از پاک ترین و پایدار ترین راه ها برای تولید برق است زیرا هیچگونه آلودگی سمی و انتشار گازهای گلخانهای تولید نمی کند. باد فراوان، ناپایدار و مقرون به صرفه است، که این امر جایگزین مناسب و قابل توجهی برای سوخت های فسیلی می شود.

با وجود پتانسیل وسیع ، تأثیرات زیست محیطی مرتبط با تولید انرژی باد که باید شناخته شده و کاهش یابد، وجود دارد.

تاثیرات زیست محیطی قدرت باد

تأسیسات انرژی باد به طور قابل ملاحظه ای بستگی به محل دارد: توربین های بادی که در مناطق مسطح قرار می گیرند، عمدتا از زمین های بیشتری استفاده می کنند از مناطقی که در مناطق تپه ای قرار دارند. با این حال، توربین های بادی تمام این سرزمین را اشغال نمی کنند؛ آنها باید تقریبا 5 تا 10 قطر روتور فاصله داشته باشند (قطر روتور قطر تیغه توربین باد است). بنابراین، خود توربین ها و زیرساخت های اطراف (از جمله جاده ها و خطوط انتقال) بخش کوچکی از کل مساحت یک واحد باد را اشغال می کنند.

یک نظرسنجی از آزمایشگاه انرژی های تجدید پذیر در مورد تأسیسات بادی بزرگ در ایالات متحده نشان می دهد که آنها از 30 تا 141 هکتار در مگاوات ظرفیت تولید برق استفاده می کنند (یک توربین بادی معمولی جدید در حدود 2 مگاوات است).

با این حال، کمتر از 1 هکتار در مگاوات به طور دائمی مضر است و کمتر از 3.5 هکتار در مگاوات در طول ساخت و ساز موقت مختل می شود. باقی مانده از زمین را می توان برای بسیاری از دیگر اهداف تولیدی، از جمله کشاورزی، بزرگراه ها، و مسیرهای پیاده روی استفاده می شود به طور متداول، امکانات باد می تواند در مناطق کوهستانی (زمین های صنعتی رها شده یا ناقص) یا سایر مکان های تجاری و صنعتی قرار گیرد، که نگرانی های مربوط به استفاده از زمین را به طور قابل توجهی کاهش می دهد .

Rate this post