احداث نیروگاه مشترک بین ایران و ارمنستان‎

احداث نیروگاه مشترک بین ایران و ارمنستان

سه شنبه هجدهمین روز تیر ماه در شانزدهمین اجلاس کمیسیون مطبوعاتی همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و ارمنستان در جمع مطبوعات عنوان شد: احداث یک نیروگاه یکی از توافق‌های این اجلاس بین این دو کشور است.
سرعت بخشیدن به احداث و راه اندازی خط سوم تولید برق بین این دو کشور را از دیگر توافق ها است و مقرر شده تا سال ۲۰۲۰ این خط تولید عملیاتی شود.
با احداث این نیروگاه خط سوم تولید برق ظرفیت آن برای انتقال به ارمنستان تا یک هزار مگاوات خواهد رسید.
وزیر نیرو در اجلاس بین سران دو کشور ایران و ارمنستان بیان کرد: افزایش میزان صادرات گاز به صورت تهاتر با سایر کالاهای مورد نیاز ایران خواهد بود.
و گفت مذاکره درباره افزایش ارتباط کریدور شمال جنوب بین روسیه، گرجستان، ارمنستان و ایران برای تبادل انرژی را از دیگر بحث های این اجلاس به شمار میرفت.
ادامه داد: از مذاکره با طرف ارمنستانی درباره پایش آلودگی رود ارس به عنوان یکی دیگر از محورهای این اجلاس خبر داد.
اردکانیان به تلاش برای تشویق بخش خصوصی کشورمان برای حضور در منطقه آزاد تجاری با کشور ارمنستان اشاره کرد و گفت: باید بخش خصوصی برای حضور در بازار ارمنستان و از این طریق سایر کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا منسجم‌تر عمل کرده و از تک‌روی پرهیز کند.
وزیر نیرو به صادرات روزانه یک میلیون متر مکعب گاز به ارمنستان اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های این بخش بیشتر است به نحوی که می‌توان آن را چهار برابر کرد.
Rate this post
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *