نیروگاه خورشیدی 50 مگاواتی در جزیره قشم

نیروگاه خورشیدی 50 مگاواتی در جزیره قشم - نیروگاه خورشیدی 50 مگاواتی در جزیره قشم

شرکت ایتالیایی کارلو مارساکا S.p.A.، در پی یک توافقنامه امضا شده با سازمان منطقه آزاد قشم، یک نیروگاه خورشیدی 50 مگاواتی در جزیره قشم را در جنوب قشم قرار داده است.

این قرارداد بین فابیو مارسکا، رئیس شرکت ایتالیایی و حمید رضا معینه، رئیس سازمان منطقه آزاد قشم، در حاشیه دیدار نخست وزیر ایتالیا با ماتئو رنزی از ایران، امضا شد.

مؤمنی خاطرنشان ساخت که دور جدید روابط اقتصادی دوجانبه بین ایران و ایتالیا، از طریق گسترش فعالیت های اقتصادی کلان و تقویت زیرساخت های آن، از جمله ساخت نیروگاه خورشیدی مورد نظر، به دنبال بهبود جزیره جنوبی است.

مارسکا، بخاطر خود، قول داد شرکتش این پروژه را ظرف هشت ماه کامل کند.

رنسی، رهبر یک هیات سیاسی و اقتصادی 250 قدرتمند،  وارد تهران شد و نخستین مقام ایتالیایی خود را در این زمینه از سال 2001 به ایران سفر کرد.

بخشی از هیأت وزیران، وزیران امور زیربنایی و حمل و نقل بود؛ توسعه اقتصادی؛ و سیاست های کشاورزی، غذا و جنگلداری. تجار و شخصیت ها از بخش عمومی و خصوصی ایتالیا نیز در این بازدید همراه رنزی بودند.

نمایندگان بخش خصوصی ایتالیا چندین یادداشت تفاهم با همتایان ایرانی خود را امضا کردند، روابط را در بخش های مختلف از جمله نساجی، نفت، انرژی، فولاد، ارتباطات راه دور، هواپیمایی، پزشکی و غیره، تقویت می کنند.

Rate this post