کشور هند برای احداث نیروگاه بادی با ظرفیت ۱۵ گیگاوات اقدام می کند

کشور هند برای احداث نیروگاه بادی با ظرفیت ۱۵ گیگاوات اقدام می کند - هند احداث نیروگاه بادی ظرفیت ۱۵ گیگاوات

کشور هند توجهی جهانی را در ضمینه تولید انرژی از باد جلب کرده ‌است؛ چرا که شروع به اعطای پروژه‌ای از برق بادی را در تعرفه ‌ها بی‌ سابقه کرده‌ است و این عمل به این معنی است که انرژی تجدیدپذیر می‌تواند منابع زغال‌سنگ فراوانی را در تولید برق از بین ببرد.

اما براساس اظهارات، مدیر عامل شرکت انرژی خورشیدی دولت هند، این اداره مسئول اجرای اهداف انرژی تجدیدپذیر این کشور است، اما حدود نیمی از مجموع که در اولین مزایده این کشور در سال ۲۰۱۷ اعطا شد، تقریبا پنج ماه پس از مهلت راه‌ اندازی آن‌ها، نقض شد.

بنا بر گزارش بلومبرگ، این کشور جنوب آسیا در سال گذشته، برخی از پایین ‌ترین تعرفه‌های انرژی سبز در جهان را به خود اعطا کرده و به عنوان یکی بزرگ ‌ترین کشور های تولید انرژی خورشیدی و بادی در سال گذشته تبدیل شد. اما این تاخیرها برای بررسی بر روی آوردن واقعیت نرخ‌های برق پایین و بالا از طریق حراج، روش ارجح از سوی دولت نخست‌وزیر این کشور برای رسیدن به هدف خود برای نصب ۱۵ گیگاوات ظرفیت تجدیدپذیر تا سال ۲۰۲۲ هستند.


در سال ۲۰۱۷ این کشور در مجموع شش دور مزایده ترتیب داده ‌است که ۸ گیگاوات ظرفیت را به دست آورده‌ است. هفته گذشته درمصاحبه ‌ای در دهلی‌نو اعلام شد.

پروژه ‌های نیروگاه برق بادی با مشکلاتی از جمله به دست آوردن زمین برای ساخت پروژه‌ها و دسترسی به شبکه برق به تاخیر افتاده‌ است. این مسائل نیز توسعه انرژی دیگر در هند مانند نیروگاه‌های هسته‌ ای و پالایشگاه ‌های نفت را در بر دارند.

Rate this post