توربین بادی و پنل خورشیدی-آرانیرو

قدرت خورشیدی منبع سریعتر رشد انرژی جدید است

 

آژانس بین المللی انرژی می گوید که انرژی های خورشیدی، دو سوم انرژی جدید را به شبکه های جهانی اضافه شده است.

یک پشت بام با پانل های خورشیدی در حیاط نیروی دریایی بروکلین در نیویورک پوشیده شده است.

ایالات متحده هنوز هم دومین رشد سریع بازار انرژی های تجدید پذیر است، با وجود اینکه تعهد دونالد ترومپ به احیای زغال سنگ است.

قدرت خورشیدی در سال گذشته سریعترین منبع انرژی جدید در سراسر جهان بوده است و برای اولین بار رشد در تمامی اشکال دیگر تولید برق پیشرو بوده و کارشناسان برجسته به «عصر جدید» رسیده اند.

آژانس بین المللی انرژی گفت که انرژی های خورشیدی به دو سوم انرژی جدید اضافه شده به شبکه های جهانی در سال 2016 می گوید، اما این گروه متوجه شد که انرژی خورشیدی فناوری ای است که درخشان ترین آن است.

ظرفیت خورشیدی جدید حتی رشد خالص زغال سنگ را، که قبلا بزرگترین منبع جدید تولید برق بود، به دست آورد. این تغییر به دلیل کاهش قیمت ها و سیاست های دولتی، به ویژه در چین صورت گرفت که تقریبا نیمی از پانل های خورشیدی نصب شده را تشکیل می داد.

IEA  مستقر در پاریس پیش بینی کرد که خورشید در رشد آینده تسلط داشته باشد؛ ظرفیت جهانی ظرف پنج سال آینده بیشتر از ظرفیت کل قدرت فعلی هند و ژاپن خواهد بود.

 

دکتر فاتح بیرول، مدیر اجرایی IEA، گفت: “آنچه ما شاهد آن هستیم تولد عصر جدید در فتوولتائیک خورشیدی است. ما انتظار داریم که رشد ظرفیت خورشیدی PV بالاتر از هر فن آوری تجدید پذیر دیگر تا سال 2022 باشد. ”

IEA  پیش بینی می شود ظرفیتانرژی های خورشیدی در سراسر جهان در سال 2022  که سومین خورشیدی در چین و هند بیشتر باشد.

توربین های بادی و پانل های خورشیدی در Yancheng، استان جیانگسو چین

توربین های بادی و پانل های خورشیدی در Yancheng، استان جیانگسو چین. چین در حال رشد سریع ترین بازار برای انرژی های خورشیدی است.

در حالی که چین بر گسترش انرژی های خورشیدی غلبه دارد، ایالات متحده هنوز هم دومین بازار سریع ترین رشد است، با وجود اینکه تعهد دونالد ترامپ به احیای زغال سنگ و عدم اطمینان او در سطح فدرال است.

پائولو فرانکل، رئیس بخش انرژی تجدید پذیر در IEA، گفت که یارانه های خورشیدی و باد و سایر مبانی، به این معنی است که تاثیرات رئیس جمهور احتمالا محدود خواهد بود.

با این وجود، اگر اصلاحات وجود داشته باشد که به صورت پیش درآمدی به یارانه ها منجر شد، یا اگر کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده تعرفه های واردات پانل های خورشیدی چین را تغییر دهد، می تواند تغییر کند. فرانکل گفت: “خطر وجود دارد، اما در حال حاضر پیش بینی ما همچنان قوی است.”

هند برای رونق  دادن به انرژی های خورشیدی در پنج سال آینده هدف تنظیم نموده است،  پیش بینی می شود ظرفیت انرژی های خورشیدی این کشور تا سال 2022 برابر با رشد اتحادیه اروپا باشد.

فرانکل گفت:  IEA پیش بینی خود را برای میزان انرژی سبز در انگلستان بین سالهای 2017 تا 2022 به پایین پیش بینی کرده است، و انتظار می رود که بیشترین رشد را در این زمینه داشته باشد.

با وجود افتتاح نخستین مزرعه انرژی های خورشیدی بدون مالیات بریتانیا در انگلستان، چشم انداز خورشیدی بریتانیا نسبتا غم انگیز است: میزان پیش بینی خورشیدی که تا سال 2022 نصب می شود، یک پنجم از میزان نصب شده در پنج سال گذشته است.

 

این گزارش نشان می دهد که انرژی های خورشیدی به طور فزاینده ای نسبت به سوخت های فسیلی با قیمت قابل مقایسه هستند، زیرا پروژه های باد و خورشید در قیمت های مزایده دولتی قیمت های پایین را ثبت می کنند.

 

انرژی های خورشیدی ممکن است حتی ارزان تر از جایگزین های سوخت فسیلی باشند [طی پنج سال آینده]. با این حال، مراقب باشید، زیرا این امر به طور خودکار معنی ندارد که آنها رقابتی هستند و سرمایه گذاری جاری خواهد بود. این به خطر ابتلا به سرمایه گذاری بستگی دارد و آیا جریان های پس انداز یک پروژه را قابل پرداخت می کنند یا نه ؟

IEA گفت که رشد برق تجدید پذیر دو برابر بزرگتر از گاز و زغال سنگ خواهد بود. در حالی که این میزان تولید برق را از  24 درصد در سال گذشته به 30 درصد در سال 2022 برساند، زغال سنگ همچنان بزرگترین منبع انرژی خواهد بود.

مقیاس افزایش انرژی باد و خورشید و ماهیت متناوب آن در سطح محلی، به این معنی است که ادغام آنها با شبکه های برق بحرانی شده است. این کشور پیشنهاد می دهد که کشورها سیاست هایی را پیش بینی کنند که شبکه ها را انعطاف پذیر تر کنند، مانند باتری ها و مدیریت تقاضا در زمان

 

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *