پانل های ترمودینامیکی -آرانیرو

پانل های ترمودینامیکی یکی از این منابع انرژی جایگزین هستند ، یک سیستم گرمایش آب ترمودینامیکی یک راه حل ساده برای کاهش هزینه های گرمایش و گاز است، این سیستم (پانل های ترمودینامیکی) در حال حاضر در حال اجرا است.
تکنولوژی پانل های ترمودینامیکی بر مبنای تبادل حرارت ساده است. شبیه به پمپ های حرارتی هوا به آب، گرمای هوا از طریق یک مایع مخصوص جمع آوری می شود و با کمک یک کمپرسور، مخزن برای آب گرم خانگی را گرم می کند. این نتیجه یک منبع بسیار کم هزینه برای گرمایش آب برای آشپزخانه و حمام ، حوضچه ها و استخر ها، و سایر وسایل استفاده می شود.

اگر بخواهید عمدتا بر روی حسابهای گرمایشی خود ذخیره کنید، پانل های ترمودینامیکی برای شما مناسب هستند.

 

مقدار برق مصرف از پانل های ترمودینامیکی :

هزینه های عملیاتی نیز کم است، زیرا فقط کمپرسور سیستم گرمای پانل های ترمودینامیکی نیاز به برق دارد. در شرایط عادی، کمپرسور از 360 وات در ساعت استفاده می کند، که همانند مصرف یخچال بزرگتر است. با این حال، مقدار برق مورد استفاده در کمپرسور به طور مداوم متغیر است، بسته به شرایط آب و هوایی، زمان روز، ماه و مصرف آب، اما در همه زمان ها موثر است.

چقدر می توان با سیستم پانل های ترمودینامیکی گرمای حرارتی ذخیره کرد؟

فقط چگونگی سرمایه گذاری در پانل های خورشیدی، میزان قابل توجهی از بازگشت را نشان می دهد، پانل های ترمودینامیکی حتی بیشتر از پول شما ارزش دارند. از جمله راه حل های داخلی آب گرم، پانل های ترمودینامیکی ارزان ترین راه برای این کار هستند.
سیستم های گرمایش آب گرمایش پانل های ترمودینامیکی ممکن است هزینه های بیش از 10 برابر کمتر از دیگر انواع معمولی مانند بخاری های الکتریکی داشته باشند. در واقع، هزینه استفاده از سیستم پانل های ترمودینامیکی پایین تر از همه هستند و رایج ترین آبگرمکن ها ( پانل های ترمودینامیکی) میباشند.
خانوار متوسط 4 نفر روزانه 12 کیلو وات ساعت آب گرم مصرف می کنند. این شامل حمام یا دوش برای همه، شستشو ظروف و دیگر استفاده از آب گرم عمومی است. این برابر است با مصرف سالیانه 4380 کیلووات ساعت. برای چنین عدد بسیار مهم است که بخاری آب کمترین هزینه عملیاتی را برای هر کیلووات ساعت گرمایش داشته باشد، زیرا هزینه ها به سرعت افزایش می یابد.
با توجه به قیمت اجزاء، هزینه های نصب، طول عمر بخاری و متوسط مصرف روزانه آب گرم، پانل های ترمودینامیکی معمولا در عرض 5 سال نسبت به دیگر بخاری های برقی به نقطه شکست خود می رسند. پانل های ترمودینامیکی به خوبی با روغن گرمایش و گاز طبیعی نیز رقابت می کنند، زیرا ظرف مدت 15 سال هزینه های کل بازگشتی است که طول عمر چنین بخاری ها است، بخاری نفت و گاز در حال حاضر نیاز به یک جایگزین کامل است.

کجا می توان پانل های ترمودینامیکی را نصب کرد؟

پانل های ترمودینامیکی، برخلاف پانل های خورشیدی یا پانل های حرارتی خورشیدی، لزوما به نور مستقیم خورشید نیاز ندارند، زیرا پانل های ترمودینامیکی گرما را از هوای محیط جذب می کنند. بدیهی است که در صورتی که اشعه خورشید به پانل برسد، این کار به شما کمک می کند اما برای تولید آب داغ موثر نیست. با این حال، بهره وری توسط نور مستقیم خورشید افزایش می یابد که همچنین منجر به کاهش استفاده از کمپرسور می شود، که حتی منجر به کاهش هزینه های عملیاتی می شود.
به همین دلیل، پانل های ترمودینامیکی را می توان به سمت جنوب، غرب و شرق قرار داد، یا اگر این تنها گزینه، شمال نیز باشد؛ هرچند به خاطر داشته باشید که پانلهای شمالی به احتمال زیاد نیاز به پشتیبانی بیشتری از کمپرسور دارند اما هنوز هم موثر خواهند بود.
پانل های ترمودینامیکی با قرار دادن بسیار انعطاف پذیر هستند. شایع ترین آنها این است که آنها را روی سقف های شیبدار قرار دهید، درست مانند پانل های خورشیدی. آنها همچنین می توانند بر روی سقف های مسطح با یا بدون پایه یا سیستم نصب شوند.
علاوه بر این، بسیاری تصمیم می گیرند پانل های خود را روی دیوارهای خانه های خود قرار دهند، به همان شکلی که یک پنجره به نظر می رسد. همه این ها به همان اندازه توانایی دارند.
کسانی که بیشتر از یک پانل ترمودینامیکی می خواهند چندین گزینه نیز دارند. بسته به فضای موجود، پانل ها می توانند در کنار یکدیگر روی دیوار یا سقف گذاشته شوند، می توانند در مخازن چیده شده روی سقف تخت قرار گیرند، اما امکان ایجاد آنها به صورت عمودی نیز وجود دارد.

 

پانل های ترمودینامیکی سیستم گرمایشی آرانیرو 300x140 - گرمایش آب با استفاده از پانل های ترمودینامیکی

آیا سیستم گرمایش پانل های ترمودینامیکی سخت است؟

از آنجایی که سیستم گرمایش آب گرمایشی نسبتا ساده است، تنها یک واحد کنترل در کمپرسور وجود دارد؛ تمام اجزای دیگر بدون نیاز به تنظیم آنها به طور مرتب کار می کنند. واحد کنترل وضعیت سیستم را نشان می دهد، یعنی اینکه آیا کمپرسور در حال اجرا است، چه درجه حرارت آب است و پیشرفت گرمایش کامل مخزن.

در شرایط عادی، سیستم به تنهایی کار می کند بدون نیاز به تنظیم هر چیزی. اگر به تعطیلات بروید، این یک ایده خوب است، هرچند سیستم را خاموش کنید تا بیهوده استفاده نکنید. هنگام بازگشت، شما می توانید افزایش ضد لژیونلا را متوقف کنید که با استفاده از کمپرسور، آب را به سطح بالاتر متصل می کند تا کشتن هر گونه باکتریایی که ممکن است در آب های غیر مجاز ظاهر شود.

این تقویت همچنین می تواند توسط یک دکمه تک دکمه ای استفاده شود اگر کل مخزن آب گرم به دلیل استفاده از آب گرم فوق العاده ای مورد استفاده قرار گیرد – برای مثال هنگام میزبانی مهمانان. با روشن کردن تقویت، کمپرسور به سرعت آب را گرم می کند. هنگامی که دمای مطلوب به دست می آید، تقویت به طور خودکار خاموش می شود.

برخی از سیستم پانل های ترمودینامیکی گزینه ای برای تنظیم ساعات کار دارند تا به عنوان مثال کمپرسور در طول شب خاموش شود. با استفاده از این گزینه می توانید در ماه صرفه جویی کنید و همچنین طول عمر کمپرسور را افزایش می دهد.

سیستم های آب گرم پانل های ترودینامیکی یک سرمایه گذاری استثنایی برای خانه شما است که با کاهش هزینه ها و افزایش راحتی شما، بدون نیاز به نگرانی در مورد اثرات منفی محیط زیست، کیفیت زندگی روزمره خود را بهبود می بخشد. این تکنولوژی جدید انقلابی می کند که چگونه می توانید نیازهای آب گرم خانگی خود را مدیریت کنید.

 

Rate this post
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *